Klacht DHL Express: Pakket zoekgeraakt in distributiecentrum

Mascha

Op dinsdag 16 februari heb ik een pakket verzonden via DHL Parcel. Dit pakket is nooit aangekomen: als ik het Track & Trace invul, staat er dat de planning wordt gemaakt. Dit staat er inmiddels 2 weken. Na contact met DHL (1 euro per gesprek) is er een onderzoek opgestart. Helaas, het pakket hebben ze niet kunnen traceren, dus het is kwijt. Ik heb verzendkosten betaald, de verkoopwaarde was ruim 75 euro waarvoor ik als verkoper – consument – verantwoordelijk ben dus ik moet of het geld terugstorten aan de koper of de verzending opnieuw versturen), ik heb belkosten gemaakt, een mail gestuurd met foto's van de waarde en betalingen en vandaag kreeg ik bericht dat ik - jawel - een schadevergoeding ontvang van € 3,40!!! Wie heeft besloten dat dit pakket slechts 1 kilo woog? Buiten het feit dat ik ruim 75 euro verlies heb gemaakt, ik verzendkosten heb betaald voor iets dat niet geleverd is en 3 euro belkosten heb besteed (en er veel tijd in heb zitten), krijg ik € 3,40 terug!!! Ik vind het schandalig, bij jullie raakt iets zoek en ik ben de dupe.

Ik zou een redelijke schadevergoeding willen ontvangen. Reken 9 kilo voor het pakket (9 x € 3,40 = € 30,60), dat is nog een enorme tegenslag, maar komt iets meer in de buurt, ik heb betaald voor een pakket tot 10 kilo. Het gewicht is niet te bepalen, dus wil ik € 30,60 in plaats van € 3,40 ontvangen. En dan ben ik nog coulant...

DHL Express
    Goedemiddag,

Bedankt voor uw bericht.

Vanmiddag heb ik uw bericht via Klacht.nl beantwoord. Ik stel daarom ook voor om ons gesprek op Klacht.nl voort te zetten, zodat alle informatie bij elkaar blijft. Zo kan verwarring worden voorkomen.

Elle
    DHL Parcel Webcare

Mascha
De medewerker klantenservice kan niks doen dus ik moet bezwaar indienen (aan de telefoon had ik al gemerkt dat iedereen alles afschuift). Ik kan een bedrag van € 3,40 terug krijgen (1 kilo). De schade is ruim 75 euro excl verzendkosten en excl belkosten. Niemand heeft gezegd dat het pakket 1 kilo woog, dus dat hebben ze er zelf van gemaakt om zo goedkoop mogelijk uit te zijn. Het pakket is zoek geraakt in het sorteercentrum van DHL (Track & Trace), maar ik kan voor de kosten opdraaien en moet de koper ruim 75 euro terug betalen of de verzending opnieuw versturen (particuliere verkoop, hoe dan?). Dus je betaalt verzendkosten, terwijl het pakketje niet geleverd wordt en DHL geen verantwoordelijkheid neemt voor wat bij hun is fout gegaan. Ik krijg zelfs geen verzendkosten terug terwijl het pakket niet eens verzonden is!!! Ik ben heel boos en teleur gesteld. Zo krom als een hoepel allemaal. en ik snap niet dat dit zomaar kan! Ik wil minimaal € 30,60 ontvangen als kleine tegemoetkoming.

Ook een klacht indienen over DHL Express?