Klacht DHL Express: Pakket zou bezorgd zijn, maar niet bij mij

Klachtnummer
# 188722
Gebruiker
Emile
Datum
2 reacties

Details

De klacht

Aangezien mijn telefoon( net 4 maanden oud) kapot was heb ik deze verstuurd naar Dr. Mobile, volgens hun gegevens is mijn telefoon op 28-9 naar mij teruggezonden. Omdat ik op 5-10 nog steeds niets heb ontvangen heb ik telefonisch contact opgenomen met Dr. Mobile. Volgens hun gegevens zou mijn telefoon al op 29-9 bij mij thuis zijn afgeleverd. Contact opgenomen met DHL inderdaad zou er op 29-9 (met vermelding van het tijdstip) een pakket zijn afgeleverd bij ons bedrijf. Op mijn vraag of er dan geen "handtekening retour" bij zat vertelde de mevrouw dat dit eigenlijk wel had gemoeten, maar niet is gedaan. Telefoon is dus niet afgeleverd, het grote schuiven "ja, maar zij moeten dit of dat doen" is begonnen. Als consument maakt het mij niet uit wie waar verantwoordelijk voor is, ik wil gewoon mijn pakket ontvangen.

De oplossing

Ik wil dat mijn pakket in mijn bezit komt

2 reacties

  1. Auteur
    Emile
    Datum
    Veel gekker kun je het niet bedenken. Donderdag mijn klacht hier geplaatst, vrijdag lag "opeens" mijn telefoon in de brievenbus. Weer zonder handtekening, en in de brievenbus die op 20 meter van onze voordeur staat aan een fietspad. Echt een heel raar verhaal, en voor ons rede om zakelijk niets meer met DHL te doen.
  2. Auteur
    DHL Express
    Datum
    Beste Emile,

    Ten eerste mijn oprechte excuses voor al het ongemak dat u heeft ervaren omtrent de levering van uw zending. Dit is zeker niet de bedoeling.

    Het is inderdaad heel erg vreemd dat uw zending zo opeens in uw brievenbus ligt, terwijl hij daarvoor al zou zijn afgeleverd.
    Ik ben daarintegen wel blij te vernemen dat u de zending alsnog heeft ontvangen.

    Het klopt inderdaad dat wanneer er iets niet goed gaat met de zending, de verzender een onderzoek bij DHL kan indienen en niet u als ontvanger. Dit komt omdat u de klant bent van de verzender en de verzender is de klant van DHL.

    Nogmaals mijn oprechte exucses voor al het ongemak omtrent uw zending.

    Met vriendelijke groet,
    Carola
    DHL Parcel.

Ook een klacht indienen over DHL Express?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen