Klacht DHL Express: Pakket zwaar beschadigd tijdens transport

mevr Siem

Op 1 juni verzond ik een pakket. Ik had het goed ingepakt. Tot mijn verbazing kwam het artikel echter zwaar beschadigd aan. Het was een accu van een elektrische buitenboordmotor met een zeer stevige plastic behuizing. Deze plastic behuizing was kapot. Ik kreeg bericht dat het pakket retour afzender zou komen. Sindsdien heb ik niets meer vernomen. Ik wil een schadeclaim indienen, maar moet dan wel het pakket retour krijgen. Ik vind dat het wel heel erg lang duurt.

NB. Het is mij een raadsel hoe dit stevige en solide artikel beschadigd kan raken. Dat zou bijv. kunnen gebeuren als je met een bestelwagen over de doos heen rijdt of er een heel zwaar voorwerp van 100 kilo bovenop gooit? Per ongeluk uiteraard.

Ik zou verwachten dat de DHL-bestellers voorzichtiger omgaan met de pakketten.

Graag het pakket per direct retour, zodat ik de schadeclaim kan afhandelen. En vervolgens een adequate en vlotte afwikkeling van het schadeclaim proces.

mevr Siem
    Drie weken later, het beschadigde pakket is nog steeds niet terug.
    mevr Siem
    Op 2 juni werd het beschadigde pakket geweigerd door de ontvanger. Op 8 juni was het terug naar het DHL-sorteercentrum. En op 14 juni kreeg ik bericht van DHL dat het pakket retour komen. Ik had al een schadeclaimformulier ingevuld. Het wachten was op het gerourneerde pakje. Vandaag 23 juni hoor ik van de ontvanger dat ze het beschadigde pakket alsnog hebben ontvangen! Ik heb het dus nooit terugontvangen. Dit is wel een heel slimme manier om een schadeclaim te ontlopen.
    DHL Express
    Beste mevrouw Siem,

Bedankt dat u nog even contact met ons opneemt hierover. Wat ik heb teruggevonden is dat er inderdaad was aangegeven dat de zending geweigerd was vanwege een beschadiging. In de regel gaat zo'n zending dan inderdaad retour naar de afzender. Omdat echter geconstateerd werd dat de schade alleen op de buitenkant betrekking had, heeft het sorteercentrum besloten om uw zending alsnog door te sturen naar de ontvanger.

U kunt altijd een claim indienen als er sprake is van schade, ook als het pakket uiteindelijk beschadigd afgeleverd is. De ontvanger kan dan foto's maken van de schade en die aan u doorsturen. Met die foto's en het claimformulier kunt u alsnog de schade bij ons melden.

Ik vind het erg jammer dat u de indruk heeft gekregen dat wij uw klacht niet serieus nemen, daarvoor wil ik u graag mijn excuses aanbieden!

Vriendelijke groet,
    Desiree
    DHL Parcel Webcare
    mevr Siem
    Beste mevrouw, Dank voor uw reactie. Volgens de ontvanger is de behuizing van de accu zodanig beschadigd, dat deze helaas vervangen moet worden. Een accu met een beschadigde omhulling is niet meer bruikbaar. Prima dat DHL het zo oplost, echter ik mis dan toch de berichtgeving naar mij, de klant, toe. Met een goede communicatie is alles duidelijk en weet de klant waar zij aan toe is. Zo komt het heel vreemd over. Ik zal dan alsnog de kosten voor vervanging van de behuizing claimen.
    DHL Express
    Beste mevrouw Siem,

Bedankt voor uw reactie. Dat begrijp ik volledig, helaas is het zo dat wanneer de zending doorgestuurd wordt, de zending ook voorzien wordt van een nieuw label waarbij het niet mogelijk is de contactgegevens van u als verzender en de contactgegevens van de ontvanger over te nemen. Daardoor gaan er geen automatisch verstuurde berichten uit en ontbreekt helaas inderdaad de communicatie. Ik zal uw bericht als feedback melden.

Vriendelijke groeten,

Sanne
    DHL Parcel Webcare
    mevr Siem
    Er wordt geen oplossing geboden! Ik mag wel een schadeclaimformulier inleveren, maar moet afwachten wat hiermee wordt gedaan, en of er iets mee wordt gedaan? Verder wordt mijn feedback doorgegeven. Dat is erg fijn.... maar ook dat is geen oplossing voor de ontstane schade. Ik kan feitelijk niets zeggen over de aangeboden "oplossing".

mevr Siem

Ook een klacht indienen over DHL Express?