Opgelost door DHL Express: Pakketbezorging DHL Express

sad Opgelost
KB

Goedenavond,

Het valt mij op dat de pakket bezorgers van DHL Express in mijn omgeving (Sudwest Friesland en dan specifiek in Sneek) er vaak een potje van maken. Er zou vandaag tussen 18.00 uur en 21.00 uur een pakket bij mij aan de deur moeten komen en dit is nu al de zo veelste keer dat dit niet het geval is. Het wordt naar een andere dag doorgeschoven en ik kan het pakket maar komen ophalen bij een van de Servicepoints. Als dit nou een paar keer gebeurt zou je mij er echt niet over horen. Maar ik heb ergens voor betaald waarna vervolgens de afspraken niet worden nagekomen. En in dit geval heb ik het ook echt vandaag nodig voor mijn opleiding. Er is aangegeven via de online trackings code dat ik niet thuis ben met het bericht "We hebben je gemist". Ik vind dit niet eerlijk. Zo krijg je het gevoel dat je zelf iets anders had moeten/kunnen doen om toch het pakket te kunnen ontvangen terwijl ik mijn tijd wel beter weet te besteden dan bij de voordeur te wachten.
Ik vraag u om op grote schaal grondig naar deze zaak te kijken want ik verneem dat ik niet de enige ben met dit probleem. Ik vind het heel jammer maar door deze terugkerende problemen overweeg ik toch om mijn webshops te selecteren waarbij een ander bedrijf de pakketbezorging regelt dan DHL Express.

Een teleurgestelde klant.

PS. Zeg alstublieft niet "Ik kan me voorstellen dat dit een vervelende situatie voor u is."
Nog een fijne avond.

Verandering van systeem, personeel betere instructies geven, aanpassen niet thuis bericht.

DHL Express
    Goedemiddag,

Bedankt voor uw bericht.

U doet melding van een onterechte 'niet thuis' melding. In de zending zaten boeken voor uw opleiding die u nu met vertraging binnenkrijgt. Dit is uiteraard niet de bedoeling. Mijn excuses voor het ongemak.

Ik kan mij voorstellen dat wanneer u een dergelijk bericht ten onrechte ontvangt u dat als erg oneerlijk ervaart. U zou deze ook niet moeten krijgen als u wel gewoon thuis bent. Wat er precies mis is gegaan durf ik niet te zeggen. Vermoedelijk heeft de bezorger zich vergist in het adres.

Achter de schermen zijn wij druk bezig om technieken te onwikkelen om dergelijke fouten te verminderen en onze dienst nog betrouwbaarder te maken. Wij hopen dit in de nabije toekomst te implementeren. Wat betreft uw zending vermoed ik echt dat het om een vergissing ging en dat dit bij volgende levering wel gewoon goed zal gaan.

Nogmaals mijn excuses.

Heeft u nog vragen? Neemt u dan gerust contact met ons op.

Hartelijke groet,

Jip
    Webcare DHL Parcel Nederland

KB
Het is ook heel wat om een dag na aankoop je bestelling al in huis te hebben. Er gaat meer achter de schermen om dan ik aanvankelijk dacht. In veel gevallen gaat het goed maar naar mijn mening toch nog te vaak fout. De verwachting word hoog gehouden door de precies te volgen stappen die je pakketje afgaat in het proces. Het beeld van 'de volgende dag in huis' wat geschetst word vind ik in de meeste gevallen nog niet opgaan bij DHL Express. Ik hoop dat er een manier is, misschien door meer proccesen te automatiseren, om de nadruk op het menselijk aspect te verminderen zodat de bezorgers met meer tijd en minder stress verder kunnen en er zich minder van dit soort vergissingen voordoen. Met vriendelijke groet,

Ook een klacht indienen over DHL Express?