Klacht DHL Express: Pakketje niet kunnen ophalen wegens buurtpunt en kort termijn, nu opnieuw verzendkosten betalen...

Status
sad Niet opgelost
Klachtnummer
# 405988
Gebruiker
Simone
Datum
1 reactie

Details

De klacht

Pakketje afgeleverd bij een buurtpunt die enkel doordeweeks van 16:00-21:00 open is, terwijl ik altijd late diensten werk. Meteen de eerste dag dat ik wel langs kon gaan, blijkt dat DHL het pakketje (na één week) al mee terug heeft genomen. Ik heb nooit een mail gehad van DHL over mijn pakketje, enkel een briefje in de bus dat het bij het buurtpunt ligt. Van het termijn van één week wist ik dus niet af. DHL gebeld, zelfs één euro extra belkosten moeten betalen voor klantenservice, om vervolgens te horen dat ze niks voor mij kunnen doen. Zeer slechte service, geen tegemoetkoming, niet meedenken, enkel de schuld bij mij leggen. Ik had het pakketje vóór 00:00u op de dag van bezorging maar moeten wijzigen qua bestemming. Dat gaat dus niet als je 's avonds werkt... Nu is het pakketje naar de afzender en zal ik opnieuw servicekosten moeten gaan betalen. De mevrouw van de klantenservice zegt dan: "Ik wou dat ik je beter kon helpen", waarop ik denk: "Doe dat dan voor je klanten?" Het interesseert ze blijkbaar niks. Ik heb een zeer slecht beeld gekregen van (de service van) DHL en zal dit zeker ook delen met anderen.

De oplossing

Mijn verzendkosten vergoeden, en in mijn geval NOOIT meer naar een buurtpunt versturen.

1 reactie

  1. Auteur
    DHL Express
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Goedemiddag,

    Bedankt voor uw bericht. Het klopt inderdaad dat we pakketten een volle week bewaren op onze servicepunten. In die periode kunnen ze worden afgehaald, eventueel ook door iemand anders dan uzelf, maar daarna niet meer. Mijn excuses als u dit een te korte periode vind. Een langere mogelijkheid kunnen we helaas niet bieden.

    Als u wilt voorkomen dat een pakket naar een specifiek punt gaat dan kunt u dat. Als u het naar uw eigen adres laat sturen dan is het natuurlijk het handigste om meteen bij de eerste leverpoging de zending te kunnen ontvangen, maar ik snap helemaal dat dat niet voor iedereen mogelijk is. Als u de eerste leverpoging dan mist kunt u via dhlparcel.nl zelf een servicepunt kiezen, of een levering bij buren, of een levering op uw adres op een ander moment. Zo'n aanpassing kunt u ook maken als u niet thuis bent om het kaartje te ontvangen. Dat kan namelijk ook gewoon met het zendingsnummer.

    Ik snap dat het vervelend kan zijn om achteraf te horen te krijgen dat er meerdere oplossingen mogelijk waren geweest. Hopelijk heeft u dit bij toekomstige zendingen inmiddels wel duidelijk. Voor deze zending kunnen we in ieder geval niets meer betekenen. Daarvoor liggen de verdere stappen bij uw verzender.

    Met vriendelijke groet,

    Dion
    DHL Parcel Webcare

Uiteindelijke oplossing

Auteur
Simone
Datum
Uiteindelijke oplossing
Geen oplossing gekregen, alleen een tip voor de volgende keer. Niet tevreden!
Status
niet opgelost
Beoordeling
sad

Ook een klacht indienen over DHL Express?