Opgelost door DHL Express: Pakketje op het balkon afgeleverd?

E. Janssen

Eerder vandaag trof ik in mijn brievenbus het briefje aan dat DHL vandaag niemand thuis trof. Op dit briefje vond ik de even wonderbaarlijke als gemakzuchtige mededeling "pakketje --> ligt op balkon". Gelukkig trof ik naast een briefje in mijn brievenbus ook het betreffende pakketje aan op mijn balkon, ik ben echter verre van gecharmeerd van deze onprofessionele aflevermethode van DHL.

Niet alleen zou hier de situatie kunnen ontstaan waarmee DHL claimt het pakket te hebben afgeleverd, ik claim nooit een pakket te hebben gekregen en een lachende derde mijn pakketje van mijn -eenvoudig toegankelijke- balkon haalt en het zich voor eigen gebruik toe-eigent.

Om nog maar niets te zeggen over de inhoud van het pakketje, inhoud die zomaar niet tegen de zon of juist regen van vandaag zou hebben gekund.

Ik verneem graag van DHL welke werkwijze zij hanteren bij het afleveren van pakketjes, en wat de reden is om bezorging op nota bene een balkon te verkiezen boven bezorging bij de buren, een tweede poging op een later moment, of mij zelf de keuze te laten maken voor bezorging op een later moment op een zelfgekozen locatie. Duidelijk moge zijn dat bezorging op mijn balkon allerminst de voorkeur geniet! Ook zijn excuses voor deze onzorgvuldige levering op zijn plaats.

DHL Express
    Beste mevrouw,

Wat ongelovelijk naar om te lezen dat de bezorger zich er zo makkelijk vanaf heeft gedaan en uw pakket onbewaakt achter heeft gelaten!

Dit mag uiteraard niet, dus ik zal hierover een officiële klacht indienen. De bezorger zal dan worden aangesproken door zijn leidinggevende. Er wordt ook gekeken of er eerdere klachten zijn om vast te stellen of verdere vervolgstappen nodig zijn.

Onze oprechte excuses voor het ongemak.

David
    E. Janssen
    Hoewel ik nog steeds niet weet welke werkwijze DHL hanteert, ben ik erg blij met de aangeboden excuses en de constructieve houding van DHL.

E. Janssen

Ook een klacht indienen over DHL Express?