Klacht DHL Express: Pakketje te lqqt

Michiel

Een aan mij verzonden pakketje is nog niet aangekomen. Op de track en trace zie ik eerst dat het pakketje onderweg is en vandaag wordt aangeboden, een paar uur later is het pakketje ineens weer op weg naar een lokaal distributiecentrum. Ik heb het pakketje morgenochtend vroeg nodig, maar dat lukt waarschijnlijk niet meer. Ik begrijp dat er wel eens iets fout gaat, dat is niet het probleem. Wat mij vooral irriteert is het onvermogen om deze fouten op te lossen. Ik kan het pakketje niet zelf afhalen bij het lokale distributie centrum, omdat die onbemand is. Er kan geen contact worden opgenomen met de bezorger zodat ik onderweg ergens met hem afspreekt, er kan niets veranderd worden in de planning van morgen, zodat ik als eerste aan de beurt ben. DHL kan wel zorgen dat het pakketje morgen op een afhaalpunt ligt. Maar hoe laat die daar ligt, daar is niks over te zeggen: "Kan 's ochtends, 's middags of 's avonds zijn", Aldus DHL.

DHL Express
    Beste Michiel,

Mijn oprechte excuses dat uw pakket vertraging had opgelopen. Het is helaas inderdaad zo dat onze lokale DHL For You distributiecentra geen afhaalbalie hebben. Er zijn daar in principe alleen mensen tijdens het laden en lossen. Zelf afhalen is pas mogelijk nadat het pakket naar een parcelshop is doorgestuurd. Gelukkig zie ik dat uw pakket vandaag in de ochtend bij u is afgeleverd. Ik ga er vanuit dat uw klacht hiermee inmiddels al is opgelost.

Nogmaals mijn oprechte excuses. Ik wens u graag een fijne jaarwisseling en gelukkig 2016.

Met vriendelijke groeten,
    David
    Michiel
    Dat mijn pakketje is bezorgd, betekent natuurlijk niet dat mijn klacht is opgelost. Mijn klacht ging niet zozeer over het te laat aankomen van mijn pakketje, maar over het complete onvermogen om hier wat aan te doen. Dat is niet veranderd en met die klacht wordt vanuit DHL dus ook helemaal niets gedaan.
    DHL heeft geen enkel idee wie hun chauffeurs zijn en hoe zij daarmee in contact kunnen komen. En zogauw het pakketje weg is uit het distributiecentrum, is het compleet van de radar. Afrader.
    DHL Express
    Goedemiddag,

De klacht die u meldt kunnen wij verder niet in behandeling nemen omdat die om operationele redenen nooit opgelost zal kunnen worden op de manier waarop u voorstelt.

Wij versturen enorme aantallen pakketten, deze pakketten gaan over het algemeen in rolcontainers (in ieder geval wel in het netwerk waarover uw klacht gaat). Het is dan onbegonnen werk om tussen al die pakketten één specifieke zending eruit te pikken. Ten eerste hebben we hier de mankracht niet voor en ten tweede zou dit voor alle pakketten in die rolcontainer vertraging opleveren, omdat de hele container dan vast komt te staan in de zoektocht naar één zending.

Sorteerfouten en manco's komen bij minder dan 0,5% van de zendingen voor en lossen zichzelf vrijwel altijd op. Het is natuurlijk heel spijtig dat u hierdoor gedupeerd bent geraakt en langer op uw pakket hebt moeten wachten, maar de manier van werken zal niet worden aangepast.

Vriendelijke groet,
    Desiree

Ook een klacht indienen over DHL Express?