Opgelost door DHL Express: Pakketje versturen kost geen € 4,50 maar € 6,50 (150%)

Status
angry Opgelost
Klachtnummer
# 525379
Gebruiker
OlgavV
Datum
5 reacties

Details

De klacht

Heb een pakketje verzonden via een Servicepunt (SP) Vaals NL, volgens internet kost een pakketje tot 10 kg naar een ander SP in NL € 4,50. Tot mijn verbazing moest ik bij het SP Vaals € 6,50 afrekenen (150%). Echt belachelijk! Na veel zoeken, kan ik vinden dat het printen van een label door een SP € 1,00 extra kost, helemaal belachelijk, want KPN post rekent hier niets voor!!! Volgens DHL mag het SP gewoon extra rekenen, maar ik kan nergens op de site die verhoging vinden.
Dit is echt te gek voor woorden, voor mij geen pakketjes meer via DHL!

De oplossing

Dat het bedrijf zich houdt aan de afspraken, 4,50 is 4,50, wil mijn 2 Euro teruggestort krijgen. Daarnaast moet de site worden aangepast, zodat men weet dat er onverwachte verhogingen worden toegpast in de SP's

5 reacties

  1. Auteur
    OlgavV
    Datum
    En dan een betaalbevestiging ontvangen dat ik maar 5,50 heb betaald.... zie betaalbewijs hieronder.
  2. Auteur
    OlgavV
    Datum
    Factuur betaalbevestiging van DHL, daarop staat gewoon dat ik 5,50 heb betaald. Heb mijn pinbon in vorige reactie ingesloten, daar staat toch echt 6,50 op!
  3. Auteur
    DHL Express
    Datum
    Goedemiddag,

    Wat vervelend dat u onze communicatie rondom prijzen als vervelend hebt ervaren. Het is inderdaad zo dat alle prijzen in de verzendtool op de website gebaseerd zijn op het online aanmaken van een label.

    Zoals u ook aangeeft is het op onze website terug te vinden dat servicepunten een extra toeslag rekenen voor het aanmaken van het label aan de balie. Daarmee is alle informatie bekend op onze website.

    Zijn er zaken onduidelijk? Dan kun je natuurlijk contact met ons opnemen via: https://www.dhlparcel.nl/nl/consument/support

    Met vriendelijke groet,

    Marlijn
    Webcare DHL Parcel
  4. Auteur
    OlgavV
    Datum
    Volgens de site, zou ik dan 4,50 voor pakketje en 1,00 voor aanmaken label moeten betalen. Dit verklaart nog steeds niet waarom ik 6,50 heb moeten betalen, terwijl ik een factuur betaalbevestiging krijg voor 5,50. Waar is de extra 1,00 Euro dan voor betaald en waarom staat die dan niet netjes op mijn factuur?
  5. Auteur
    DHL Express
    Datum
    Goedemiddag,

    Bedankt voor uw bericht. Ik heb uw zending bekeken. De prijs voor deze zending zou inderdaad 5,50 euro moeten zijn. Wellicht heeft het service punt een foutje gemaakt. Excuses voor het ongemak. U mag de 1,00 extra betaalde euro terugvrgen. Ik kan u ook ook een 50% kortingscode aanbieden voor een volgende zending.

    Ik hoor graag van u.

    Met vriendelijke groet,

    Mick
    DHL Parcel Webcare

Uiteindelijke oplossing

Auteur
OlgavV
Datum
Uiteindelijke oplossing
Bedankt voor de reactie. Moet ik omdat een servicepunt een fout heeft gemaakt, helemaal voor die ene Euro reiskosten maken... ik had verwacht dat ik beide Euro's zou terugontvangen via bank, zodat ik geen moeite hoef te doen.
Status
opgelost
Beoordeling
angry

Ook een klacht indienen over DHL Express?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen