Klacht DHL Express: Pakketje weg, zelf schade betalen

sad Niet opgelost
H.A. Talens

Ik heb op 7 juli een pakketje verzonden. De bezorger heeft het verkeerd gescand waardoor het pakketje retour ging naar mij. Tenminste dat was de bedoeling.
Maar er kwam niks, veel gezeur gehad met DHL erover en die startte een onderzoek.
Ondanks alle toezeggingen bleek het pakketje onvindbaar. DHL biedt me nu als compensatie voor de inhoud van het pakketje en de verzendkosten maar liefst 3,40 euro. DHL maakt een fout en de klant mag het grotendeels betalen.

Dat DHL mij de inhoud van het pakketje en de verzendkosten vergoedt. Lijkt me toch niet teveel gevraagd daar het de fout van DHL is.
Het is een herhaling van wat de Klantenservice aangaf. Het ging er mij meer om dat ik deze vergoeding belachelijk laag vindt. De DHL maakt een fout en de klant mag die grotendeels betalen, dat beleid deugt niet. En natuurlijk ga je een pakje met een geringe waarde niet verzekerd verzenden. Ik vind dat DHL het ongemak te gemakkelijk op het bordje van de klant legt. Waarin een groot bedrijf klein kan zijn.....

DHL Express
    Goedemiddag,

wat vervelend dat u een claim heeft moeten indienen voor deze zending. Het bedrag van €3,40 is het bedrag dat wordt uitgekeerd als kiloprijs, wanneer een pakket zonder verzekering is verstuurd. Betreffende de verzendkosten, adviseer ik u dit aan te geven aan mijn collega van de afdeling Claims. Deze kan aangeven of deze kosten ook vergoed kunnen worden. Helaas kan ik hier geen uitspraak over doen. Claims worden alleen via onze afdeling Claims behandeld.

Mijn excuses voor het ongemak.

Wendy
    DHL Parcel Webcare

Ook een klacht indienen over DHL Express?