Klacht DHL Express: pakketstatus dagen ongewijzigd en nu ineens niet meer te traceren

Jolly2019

Op 25 mei 2019 is vanuit duitsland een pakket naar mij verstuurd met nummer: CY430371765DE

Dit pakket is in diverse DHL locaties in Duitsland geweest. Wat opzich al vreemd is daar ik vaker pakketten uit duitsland laat komen en dit normaal niet van locatie naar locatie etc gaat.

Maar op 31 mei 2019 was het pakket aangekomen in Keulen, duitsland. Daar had het de status "internationale zending wordt voorbereid op verzending naar het buitenland". Sindsdien is de status niet meer gewijzigd, tot vanmiddag. De zending kan niet meer getraceerd worden omdat het nummer ineens niet bestaat. Er worden op dit nummer geen zendingen gevonden.

De verkoper heeft twee dagen geleden contact gehad met DHL duitsland en deze gaven aan dat het pakket nog gewoon in het proces zit en deze zsm geleverd gaat worden.

Ik heb op dezelfde dag contact gehad met klantenservice dhl parcel nederland. Deze gaf aan dat er een probleem is met het pakket. Dus de ene zegt dit en de andere zegt dat en nu is het nummer ineens onbekend! En kan ik niet meer traceren.

We zijn nu bijna twee weken verder en nog niets binnen. En hele proces lijkt op z'n gat te liggen.

Is er iemand binnen DHL die met een concreet antwoord kan komen? Ik zou graag willen weten waar het pakket is en wanneer ik het kan verwachten. Want kan nu helmaal niets meer omdat het zendingnummer ineens ook niet meer bestaat.

Hoor het graag.

Alvast hartelijk dank.

Kijken waar het pakket is, en wanneer het geleverd kan worden. Verzender heeft al contact gehad in duitsland en daar wordt wat anders verteld dan in nederland. In de bijlage treft u verzendbewijs van verkoper.

DHL Express
    Goedemiddag,

Bedankt voor uw bericht.

Dit pakket is in ons systeem niet bekend. Wel is de zending te traceren op dhl.de. Daar blijkt dat het pakket wel is verwerkt in het exportcentrum in Duitsland, maar dan stoppen de updates. Aankomst in Nederland is niet geregistreerd. De kans is dan ook erg groot dat het pakket zich nog altijd in Duitsland bevindt.

De enige partij die u hiermee verder kan helpen is de verzender van het pakket. De verzender is de opdrachtgever en heeft DHL/Deutsche Post ingehuurd voor deze zending. De verzender kan dan ook aan DHL/Deutsche Post vragen een onderzoek in te stellen naar deze zending, om na te gaan waarom deze is blijven hangen en ervoor te zorgen dat de zending weer vlot wordt getrokken. Mocht de hulp van DHL Parcel Nederland daarbij nodig zijn, dan horen wij dat vanzelf van onze Duitse collega's.

Neemt u dus contact op met de verzender, want die hoort dit verder voor u op te pakken.

Harald
    Webcare DHL Parcel

Ook een klacht indienen over DHL Express?