Klacht DHL Express: pakketten bezorgd op 7 km van afgesproken afhaalpunt

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 652922
Gebruiker
geenzininalditgedoe
Datum
1 reactie

Details

Klacht

ik heb twee bestellingen gedaan die via DHL afgeleverd zouden worden op afhaalpunt in mijn omgeving. Het schijnt dat het afhaalpunt te "vol" was en vervolgens zijn de pakketten niet afgeverd op één van de andere punten in de buurt, maar 7 km verderop !
ik heb gebeld met DHL, gevraagd naar een oplossing, die bleek er absoluut niet te ziin.
gezegd dat ik een klacht wilde indienen, maar dit kon alleen tégen de bezorger.. alsof dit allemaal zijn/haar schuld zou zijn?
een klacht tegen DHL zelf bleek niet mogelijk..
deze zelfde grap is mij een aantal maanden geleden ook al een keer overkomen, toen was het tijdens de kerstperiode.
ik begrijp niet dat je deze "service" nog aan kunt bieden!

Gewenste oplossing

het zou DHL sieren als ze alsnog de pakketten op de afgesproken plaats afleveren én er voor zorgen dat dit niet constant gebeurt!
Geboden oplossing
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

1 reactie

  1. Auteur
    DHL Express
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Goedemorgen,

    Hartelijk bedankt voor uw bericht over het niet kunnen afhalen van uw bestelling op het gewenste servicepoint.

    Vanwege de beperkte ruimte die een servicepoint ter beschikking heeft voor het aanemen van een pakket, zijn uw bestellingen doorgestuurd naar een servicepoint dat door ons systeem is gekozen, vanwege de ruimte en afstand tot uw adres. Mijn excuses dat dit in uw geval ruim 7 km bedraagt.
    Intern is uw melding doorgegeven om op te pakken.

    Kunt of wilt u deze pakketten niet afhalen op het het alternatieve afleverpunt, zullen ze retour afzender worden gestuurd. Deze afzenders kunnen dan met een nieuw label het pakket toesturen.Bij een fout van DHL, valt contact op te nemen via de live chat, te bereiken via; https://www.dhlparcel.nl/nl/consument/support

    Hopende u hiermee voldoende te hebben ingelicht, wens ik u een fijne dag toe.

    Met vriendelijke groet,

    Laura
    DHL Parcel E-care

Deze klacht is gesloten

Ook een klacht indienen over DHL Express?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen