Klacht DHL Express: Parcel not delivered to recipient, not trackable, no status updates

Klachtnummer
# 471662
Gebruiker
itsmyright2know
Datum
1 reactie

Details

De klacht

I have handed over my parcel to DHL parcel service on 3rd August. At the time of booking, they promised a 11 day delivery time. Following are the problems I face -

1) Already the stipulated 11 day waiting period is over.
2) The status isn't updated since 10th Aug
3) Nobody in DHLNL has any clue where is the parcel. They just have standard reply - please wait a few days.
4) I can tolerate delays, but not knowing the exact status or situation of the parcel is not at all acceptable.
5) They have charged premium fees compared to normal mail delivery service providers. But still no proper response or acknowledgment to my queries

De oplossing

Inform me about the status of the parcel, are they planning to deliver, if not return it back and compensate for losses

1 reactie

  1. Auteur
    DHL Express
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Good afternoon,

    Thank you for contacting us. I see that your parcel was just received at customs in India. As soon as there give their clearance the parcel will go further on its my. My apologies for the delay. You can trace your parcel here: https://www.dhl.de/en/privatkunden.html?piececode=CY908470971DE

    Best regards,
    Nikki
    Webcare DHL Parcel

Ook een klacht indienen over DHL Express?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen