Klacht DHL Express: Retour pakket is door DHL vermist

nsfraser

Op 06-11-2019 heb ik een pakket van een partner van Zalando (Next) geretourneerd met een gratis retour label van Zalando. Hierop stond het volgende retouradres vermeld: Next c/o Spring, antwoordnummer 3004, 3109 VA te Schiedam.

Het pakket is via een DHL Locker verzonden. Vanwege een storing kon het retourbewijs niet worden geprint. Derhalve heb ik geen retourbewijs ontvangen. Om deze reden heb ik zeker 5x met DHL telefonisch contact opgenomen. Er is aangegeven dat het pakket door DHL is ontvangen en het pakket in het sorteerproces zit. De volgende zendingsnummer en postcode zijn i.v.m. track en trace van het pakket aan mij doorgegeven: 3SDSPU310696120, postcode 3542 AD.
Hier is te zien dat de postcode al niet overeenkomt met de postcode op de retourlabel. De postcode die DHL mij doorgegeven heeft betreft een postcode van WE Fashion, waar ik nooit een artikel heb besteld.

Tot op heden is het retourpakket niet ontvangen door de ontvanger en is inmiddels de 2e aanmaning binnengekomen.
De ontvanger wil geen onderzoek starten van waar het pakket is, omdat volgens hen het zendingsnummer in combinatie met de postcode niet klopt met die van de ontvanger. Zij hebben mij gevraagd of ik een juiste retourbewijs heb, maar die kan ik echter niet leveren, omdat DHL mij geen retourbewijs heeft afgegeven. DHL Parcel kan mij ook niet vertellen wat er met mijn pakket is gebeurd.

Ik heb inmiddels een claimformulier bij DHL ingevuld. Ook dat laat lang op zich wachten.

Een onderzoek opstarten naar het betreffende pakket of de openstaande kosten van het artikel dat in het pakket zit vergoeden.

DHL Express
    Goedemiddag,

Bedankt voor uw bericht.

Eerder vanmiddag heb ik uw melding behandeld vanuit Klacht.nl. Daar heb ik u uitgebreid uitleg gegeven en handvatten aangereikt die hopelijk tot een oplossing zullen leiden.

Mijn excuses in elk geval voor al het ongemak.

Wij vernemen het graag indien u verdere vragen heeft.

Hartelijke groet,

Jip
    DHL Parcel Webcare

Ook een klacht indienen over DHL Express?