Opgelost door DHL Express: Slechte afhandeling restitutie

sad Opgelost

Eerder geplaatste klacht:
Sinds 27 december al bezig om een restitutie afgerond te krijgen. Restitutieformulier met bijbehorende gegevens per mail verzonden naar de claimafdeling. Helaas geen enkele reactie. Na diverse e-mails naar zowel de claimafdeling en de algemene afdeling, nogmaals het ingevulde restitutieformulier naar de betreffende afdeling gestuurd. Nu inmiddels weer 2 weken verder en op een automatisch bericht na, geen enkele reactie meer vernomen.

Vervolgens geven jullie aan dat er op 6-2 door jullie gemaild is voor aanvullende informatie?

Beste DHL, voor jullie informatie. De eerste mail met daarbij het ingevulde restitutieformulier en het betalingsbewijs zijn op 27 december 2018 naar jullie verzonden. Hierop kwam een automatisch bericht dat deze restitutie binnen 5 werkdagen in behandeling zou worden genomen. Aangezien we op dat moment rond de drukste periode van het jaar zaten, kon ik begrip opbrengen dat de verwerking hiervan wat langer zou duren.

Vervolgens is er op 15 januari 2019 een mail door mij naar de betreffende afdeling gestuurd om meer informatie over de verwerking van de restitutie onder vermelding van het casenummer. Wederom weer een automatisch bericht en verder niets meer gehoor.

Vervolgens 2 weken later, op 31 januari, heb ik een mail naar de algemene afdeling van DHL gestuurd. Omdat jullie claimafdeling niet reageert. Daar krijg ik als snel wel een reactie van terug met de mededeling dat jullie geen inzage hebben in deze gegevens. met het advies om maar weer een mail naar de betreffende afdeling te sturen. Met dit advies nam ik geen genoegen en kwam er van jullie kant de smoes dat er een verwerkingsachterstand was.

Kort daarop volgde vanuit de claimafdeling ineens een mail. of ik even opnieuw het betalingsbewijs en het ingevulde restitutieformulier wilde insturen per mail. Op deze mail heb ik gereageerd dat deze gegevens al op 27-12 naar jullie zijn gemaild met vermelding van het casenummer. Op deze mail krijg ik weer geen reactie.

Ik besluit op 13 februari maar weer alle gegevens (restitutieformulier, betaalbewijs, etc) toe te sturen en daarbij aan te geven hoe lang ik inmiddels al bezig was met het in orde krijgen van de restitutie.

Beste DHL, ik krijg nu van jullie te horen dat ik niet zou hebben gereageerd op een email van jullie? En ik nogmaals contact op moet nemen met de afdeling ik heb nu al 2 maal alle gegevens verstuurd die jullie nodig hebben om alles in orde te maken.

Ik verwacht dat DHL mijn restitutie zo snel mogelijk in orde maakt. Ik wacht al ruim 2 maanden. heb 2 keer de benodigde stukken verstuurd naar de betreffende afdeling. geen reactie van DHL over de status van de verwerking. En vervolgens probeert DHL de vertraging van de te verwerken restitutie op mij te schuiven? Ik wens geen advies om nogmaals contact op te nemen met de claimafdeling, dit heb ik al te vaak gedaan zonder enkel resultaat. Geen smoesjes meer onder de noemer van ''wij hebben hier geen inzage in''. Ik wil zo snel mogelijk mijn geld terug!!

Beste Iris,

Nogmaals, alle gegevens die jullie nodig hebben om de restitutie in orde te maken zijn nu al 3 keer verstuurd naar het door jullie opgegeven mailadres. Met als reactie hierop de automatische berichten. Deze documenten zijn dus wel degelijk bij jullie aangekomen. We kunnen dus concluderen dat het probleem wel degelijk bij jullie ligt.

Ik verwacht nu gewoon zo spoedig mogelijk mijn geld terug. Schandalig hoe ik telkens van het kastje naar de muur wordt gestuurd. Ik ben er nu wel klaar mee. Ik verwacht dan ook echt actie!!!!!!!!
    DHL Express
    Goedemiddag,

Bedankt voor uw reactie.

Ik wil graag voor u kijken wat er aan de hand is en hoe u zo snel mogelijk een reactie kan krijgen. Ik begrijp uit uw eerdere bericht dat u een casenummer heeft? Zou u die naar me toe willen sturen?

Judith
    DHL Parcel Webcare
    Casenummer 06571263
    DHL Express
    Goedemiddag mevrouw Jacobs,

Bedankt voor de aanvullende informatie.
    Claims geeft aan dat de achterstand nog steeds aanwezig is en er wordt hard aan gewerkt om dit aan af te ronden. U kunt uitgaan van twee weken voor uw verzoek in behandeling is genomen. Mijn excuses voor de vertraging, hopelijk stelt dit u enigszins gerust.

Iris.

DHL Parcel Webcare.

MJ2010

Ook een klacht indienen over DHL Express?