Klacht DHL Express: Slechte bezorging, geen levering van pakket, klant is de dupe.

Datema

Ik had online een pakket besteld. Volgens DHL is er twee keer iemand bij de deur geweest. Dag 2 zijn wij echter de hele dag thuis geweest, en niemand van DHL bij de deur. Wel lag er tot twee keer toe een briefje in de brievenbus. Telefonisch werd ons medegedeeld dat het om twee verschillende bezorgers ging, het handschrift op het briefje is echter twee keer hetzelfde. Het pakket is naar een depot 43 kilometer verderop gebracht waar ik het zelf kon afhalen. Dit is voor mij niet mogelijk. DHL had het pakket in de tuin kunnen achterlaten, dit is niet gebeurd. Na 5 dagen is het pakket retour gestuurd naar de afzender. Ik ben nu mijn geld kwijt, en heb nog steeds geen pakket!

Ik wil alsnog mijn pakket, en wil dat DHL het oplost met het betreffende bedrijf waar ik het pakket heb besteld (Kaan winkelinrichting). Voor een eventuele volgende keer: geef het pakket bij de buren af, of leg het in de tuin. Open een depot in Groningen, zodat iemand uit Groningen niet 86 kilometer hoeft te rijden om zijn pakket op te halen.

DHL Express
    Goedemiddag,

Bedankt voor het melden van uw klacht. U geeft aan dat u de tweede afleverpoging thuis aanwezig was, maar geen bezorger hebt gezien of gehoord, alleen dat er een kaartje is achter gelaten. Dat is natuurlijk bijzonder vervelend, helemaal aangezien u aangeeft de zending zelf niet af te kunnen halen. De zending is inmiddels retour afgeleverd bij de afzender. Mocht u de zending als nog in ontvangst willen nemen, dan raad ik u aan te overleggen met uw leverancier waar u besteld heeft. Zij kunnen verder met u kijken naar de mogelijkheden. Een zakelijke DHL zending met een depot wat meer dan 40km verderop ligt lijkt me in dit geval niet de beste verzendmethode.

Hartelijke groet,

Tom
    Webcare DHL Parcel

Datema
Uiteindelijke oplossing DHL adviseert mij het zelf met het bedrijf op te lossen wat het pakket heeft verzonden. Hier ligt nu juist het probleem, het bedrijf brengt nu heel veel verzendkosten in rekening, ik ben mijn geld kwijt en heb nog steeds geen pakket. Ik vind dat DHL dit samen met Kaan winkelinrichting moet oplossen. Nu zit de klant (ik dus) er tussenin, en is de dupe van een slechte regeling. Er is nog niets opgelost!