Klacht DHL Express: Slechte service/bezorging van DHL

OranjeVlinder#717

Afgelopen vrijdag zou ik een pakketje uit Duitsland krijgen van DHL. Na geïnformeerd te zijn dat dit in de avond zou gebeuren, kreeg ik om 18:00 uur een email met een bezorgtijd tussen 19:00 uur en 21:00 uur. Mooie tijd om nog even boodschappen te doen. Toen ik vervolgens terug kwam was om 18:30 uur de bezorger al geweest?! Maar goed het pakket zou vervolgens op een DHL parcel punt worden afgeleverd op zaterdag na 15:00 uur. Zo gezegd zo gedaan na 15:00 uur naar het parcel punt om vervolgens te horen dat het pakket daar niet aangenomen is door de winkelier omdat hij geen scanner heeft om de pakketen te scannen. De bezorger had het pakket meegenomen (andere DHL parcel punt zit 50 meter verder.....) en ik moest met DHL maar kijken hoe of wat.

Toen ik vervolgens maandag contact opnam met DHL kreeg ik te horen tot mijn verbazing dat het pakket is teruggestuurd naar de verkoper (Duitsland) en dat ik zelf ook de keuze had kunnen maken om het pakket zaterdag bij mij te laten bezorgen en ik dit ook niet had gedaan.

Ik zou graag willen dan DHL het pakket alsnog bezorgd en niet zomaar terug stuurt naar Duitsland, want het moet dan alsnog weer terug...
Het blijft echt een raadsel hoe dit bedrijf zijn eigen processen naar eigen zeggen niet kan beheersen. DHL kan in 2020 nog steeds niet met 1 druk op de knop een pakket een andere kant op sturen in een geautomatiseerde omgeving...

DHL Express
    Goedemiddag.

Bedankt voor uw bericht. Het spijt me dat dit zo is gegaan. De opmerking dat u het zelf had kunnen wijzigen is in deze situatie natuurlijk best een beetje onzin. U kon van te voren natuurlijk tenslotte niet weten dat dit zou gebeuren op het servicepunt.

Helaas is het pakket wel echt al retour gestuurd. Dat kunnen we niet onderscheppen. Indien u de zending toch nog wilt ontvangen, raad ik u aan dit te melden bij de verzender.

Jasmin
    DHL Parcel Webcare

Ook een klacht indienen over DHL Express?