Klacht DHL Express: Slechte service en geen nut van de express verzending

leonl

23 december werd mijn pakket bezorgd en ik moest ongeveer 38 euro contact aan de koerier betalen voor import belasting. Ik had alleen 50 euro aan papiergeld. De koerier kon dit niet wisselen en vertelde dat hij het pakket weer mee moest nemen. In het pakket zaten producten die ik met kerst zou gaan afleveren omdat de producten vóór kerst zijn aangekocht door mijn klanten. Waarom heb ik nu extra betaald voor DHL express service om het vóór kerst geleverd te krijgen en dan op het laatste moment lukt het niet omdat de koerier geen wisselgeld heeft.

vergoeding van de gemaakte kosten

DHL Express
    Geachte Leon,Wij vinden het zeer vervelend om te lezen dat onze chauffeur geen wisselgeld bij zich had en u geen eenmalige machtiging heeft aangeboden. Zou u misschien het traceernummer van de zending kunnen doorgeven? Aan de hand van het traceernummer kunnen wij de klacht doorsturen naar de betreffende vestiging.Helaas vergoeden wij geen gevolgschade. Hierdoor kunnen wij u geen vergoeding aanbieden.Met vriendelijke groeten,DHL Express
    leonl
    Het tracking nummer is 3874938900.
    Als er geen vergoeding wordt gegeven, wat is dan het voordeel voor mij van deze klacht?
    DHL Express
    Geachte Leon,Heel erg bedankt voor uw reactie.Wij zullen hier een melding van maken. U kunt als ontvanger geen claim bij ons indienen. Enkel wanneer de verzender(betalende partij) het claimrecht overdraagt, kunt u hiervoor een claim indienen. Wellicht dat u contact kunt opnemen met de verzender en vragen om het claimrecht over te dragen.Met vriendelijke groeten,DHL Express
    leonl
    Ik heb contact opgenomen met de verzender maar die weet niet van het claimrecht. Deze verkoper komt uit Hong Kong. Hoe kan ik nu een claim indienen?
    DHL Express
    Geachte Leon,Het spijt ons zeer dat uw verzender niet bekend is met het claimrecht. Normaliter hoort een verzender hier wel van op de hoogte te zijn. De enige manier waarop er een claim kan worden ingediend, is door de verzender (claimrecht) of wanneer uw verzender het claimrecht overdraagt. Helaas kunnen wij deze procedure niet aanpassen.Met vriendelijke groeten,DHL Express

Ook een klacht indienen over DHL Express?