Klacht DHL Express: Slechte service van de bezorger

Benny

Dit gebeurt al meerdere keren dat ze beweren gebeld te hebben en mij niet thuis hebben aan getroffen wat al helemaal niet klopt en dan vervolgens brengen ze naar een ophaalpunt dat vanaf mij huis 30 minuten verder is terwijl er eentje bij mij om de hoek zit vanaf 5 minuten ik krijg het idee de bezorger die deze route heeft het express naar een verre ophaalpunt brengt en niet goed kijkt naar een beter alternatief en dat DHL eens dit probleem professioneel aanpakt

Beter kijken naar een goeie oplossing dan gelijk naar een ophaalservice te brengen wat vanaf mijn huis 30 minuten is kijk ff of er een in de buurt is

DHL Express
    Goedemorgen,

Bedankt voor uw bericht.

U geeft aan dat het al meerdere malen voorkomt dat u een onterechte niet thuis melding krijgt. Vervolgens wordt het pakket naar een locatie op ruime afstand van u gebracht. Mijn excuses voor het ongemak.

Ik heb de laatste zending op uw adres nagekeken en zie dat er op zaterdag 2 mei een niet thuis bericht is gegeven. Daarbij was de bezorger dicht bij u in de buurt. Opvallend is ook dat u wel een kaartje in de bus heeft ontvangen, aangezien u de bezorgcode doorgeeft. Met de huidige drukte zullen bezorgers blij zijn met elk pakket dat zij kunnen afleveren. Alleen een briefje achterlaten zonder aan te bellen klinkt dan ook niet als een waarschijnlijk scenario.

Na een niet thuis melding worden zendingen niet gelijk afgeleverd bij een ServicePoint. Na de melding zet het systeem de levering om naar een ServicePoint levering en wordt er een locatie uitgekozen op basis van afstand en beschikbaarheid. Dit doet de bezorger dus niet zelf. De volgende bezorgdag wordt het pakket daar bezorgd. Op de dag van de niet thuis melding is het voor u dan ook nog gewoon mogelijk om het gekozen punt aan te passen of om andere instructies door te geven. Zo kunt u precies aangeven wat u dan liever zou willen. Dit kunt u doen via de Track&Trace op onze website: https://dhlparcel.nl/nl/consument/track-en-trace

Hartelijke groet,

Jip
    DHL Parcel Webcare

Benny
Niks uit eindelijk heb ik mijn pakketje zelf moeten ophalen 3 dagen later en 30 minuten verderop vind dit behoorlijk slechte service zeker met deze tijd met corona nu je gedwongen naar buiten moet gaan. En zoals ik al zij dit is vaker gebeurd. Zodra ik weer iets bestel en merk dat door DHL wordt verstuurd wil ik de hele bestelling niet meer en annuleer ik het meteen. Dat heb ik de webshops ook doorgeven.

Ook een klacht indienen over DHL Express?