Klacht DHL Express: Specificaties BTW

Klachtnummer
# 47140
Gebruiker
Emrulez
Datum
23 reacties

Details

De klacht

Ik heb onlangs een pakket van DHL gehad waarvoor ik aan de deur 45,80 moest betalen dit leek mij aan de hoge kant.
Ik heb via de mail aan DHL om specificaties gevraagd om zo te herleiden waar het bedrag vandaan komt.
Helaas heb ik geen antwoord gehad. Pakket was een gift en ik heb het gevoel dat mij teveel in rekening is gebracht.

De oplossing

Duidelijke specificaties en verdere instructies.

23 reacties

  1. Auteur
    DHL Express
    Datum
    Beste Emrulez,Wij vinden het heel jammer dat u nog geen reactie heeft ontvangen op uw vraag. Er is direct een dossier hiervoor opgestart. Het dossiernummer is 237543915. Wij zullen voor 10:00 telefonisch contact met u opnemen hierover.Met vriendelijke groeten,DHL Express Webcare Team
  2. Auteur
    Emrulez
    Datum
    Beste DHL Express Webcare Team,Ik heb nog geen telefoontje gehad.
    Ik hoop snel van jullie te horen.Mvg
  3. Auteur
    Emrulez
    Datum
    Ik ben gebeld en vriendelijk geholpen.Situatie is als volgt: De verzender heeft de verzendkosten niet vermeld waardoor er nu veel te hoge verzendkosten zijn berekend daar is de btw dan ook over berekend.
    Nu heb ik begrepen dat ik bij DHL een verklaring van geen bezwaar moet aanvragen.
    Kan dat via hier of moet ik bij het volgende email adres wezen?
    efssamsquery@dhl.comMvg
  4. Auteur
    DHL Express
    Datum
    Beste Emrulez,Heel erg bedankt voor uw reactie. Onze excuses dat wij later contact hebben opgenomen dan afgesproken. Helaas kunnen wij u geen verklaring van geen bezwaar toesturen. U zal hiervoor een mail moeten sturen naar efssamsquery@dhl.com. Onze financiële afdeling zal u zo spoedig mogelijk een formulier toesturen.Met vriendelijke groeten,DHL Express Webcare Team
  5. Auteur
    Emrulez
    Datum
    Beste DHL,Ik heb tot op heden geen reactie gehad via de mail.
    Krijg ik nog iets van een bevestiging? Op mijn beide e-mails heb ik geen reactie gehad.Mvg
  6. Auteur
    DHL Express
    Datum
    Beste Emrulez,Heel erg bedankt voor uw reactie.Wij vinden het erg vervelend dat u nog niks van ons heeft vernomen. Wij hebben direct een mail gestuurd naar onze financiële afdeling om ons te adviseren hierover. Wij bieden onze excuses aan dat u het formulier nog niet heeft ontvangen.Wij komen hier zo snel mogelijk op terug.Met vriendelijke groeten,DHL Express Webcare Team
  7. Auteur
    DHL Express
    Datum
    Beste Emrulez,Heel erg bedankt voor uw geduld.Volgens mijn collega is er vandaag een 'Verklaring van geen bezwaar' aan u verstuurd.Met vriendelijke groeten,DHL Express Webcare Team
  8. Auteur
    Emrulez
    Datum
    Beste DHL,
    Jammer dat dit niet over de e-mail wordt gecommuniceerd en het zo lang heeft moeten duren.
    Met vriendelijke groet,
  9. Auteur
    DHL Express
    Datum
    Beste Emrulez,Heel erg bedankt voor uw reactie.Wij zijn het met u eens dat het te lang heeft geduurd. Wij bieden hiervoor onze excuses aan.WIj hebben de klacht ook doorgestuurd naar onze financiële afdeling. Wij gaan ervan uit dat zij dit ook intern zullen bespreken. Het is uiteraard niet de bedoeling dat u geen reactie via de mail krijgt.Met vriendelijke groeten,DHL Express Webcare Team
  10. Auteur
    Emrulez
    Datum
    Beste DHL,
    ik heb zojuist een brief ontvangen:
    Er is blijkbaar geconcludeerd dat de aangifte correct is geweest maar mocht ik van andere mening zijn dan moet ik eerst voldoen aan een factuur. Ik begrijp niet over welk factuur dit gaat en waarom ik nog meer zou moeten betalen. Ik heb de btw al betaald bij ontvangst van het pakket.
    Dus ik heb geen "verklaring van geen bezwaar" gekregen mocht ik deze alsnog willen moet ik de factuur betalen en de brief retour sturen wat weer geld kost.
  11. Auteur
    DHL Express
    Datum
    Beste Emrulez,Heel erg bedankt voor uw reactie.Zou u misschien de brief kunnen scannen en kunnen mailen naar webcare_nl_express@dhl.com?Wij zouden graag naar de brief kijken. Er is aan ons doorgegeven dat u een verklaring van geen bezwaar zou ontvangen.Onze excuses voor het ongemak.Met vriendelijke groeten,DHL Express Webcare Team
  12. Auteur
    Emrulez
    Datum
    Beste DHL,
    Heb zojuist de mail met de scan gestuurd.
    Mvg
  13. Auteur
    DHL Express
    Datum
    Beste Emrulez,Heel erg bedankt voor uw reactie.WIj hebben uw mail ontvangen. Wij gaan direct contact opnemen met onze financiële afdeling.Wij komen hier zo snel mogelijk op terug.Met vriendelijke groeten,DHL Express Webcare Team
  14. Auteur
    DHL Express
    Datum
    Beste Emrulez,De financiële afdeling geeft aan dat er een fout is gemaakt. Zij zullen u alsnog de verklaring van geen bezwaar toesturen. Onze oprechte excuses dat dit verkeerd is gegaan. Wij vinden dit zeer vervelend.Met vriendelijke groeten,DHL Express Webcare Team
  15. Auteur
    Emrulez
    Datum
    Beste DHL,
    Ik heb het gevoel dat de procedure expres word vermoeilijkt zodat ik er vanaf zie.
    Ik ben uiterst ontevreden.
    Mvg,
  16. Auteur
    DHL Express
    Datum
    Beste Emrulez,Heel erg bedankt voor uw reactie.Dat is absoluut niet het geval. Wij vinden deze reactie ook niet gepast. Wij hebben iedere keer direct antwoord gegeven en hebben alles open en eerlijk op deze site genoteerd. Wij begrijpen dat u niet tevreden bent dat het niet is opgelost. Wij hebben hier ook onze financiële afdeling op aangesproken. Zij hebben toegegeven dat zij u een verkeerde brief hebben gestuurd. Er zal vandaag een verklaring van geen bezwaar worden toegestuurd. Daarnaast houden wij de klacht net zolang open totdat de klacht is opgelost.Met vriendelijke groeten,DHL Express Webcare Team
  17. Auteur
    Emrulez
    Datum
    Beste DHL,
    Ik heb zojuist weer een brief ontvangen. Het lijkt op weer een factuur ik weet niet wat ik er mee aanmoet.
    Mvg,
  18. Auteur
    DHL Express
    Datum
    Beste Emrulez,Heel erg bedankt voor uw reactie.Zou u deze weer kunnen doorsturen naar ons emailadres? Wij zullen het dan direct voor u nakijken.Graag horen wij van u.Met vriendelijke groeten,DHL Express Webcare Team
  19. Auteur
    Emrulez
    Datum
    Beste DHL,
    Ik heb zojuist de email gestuurd.
    Mvg,
  20. Auteur
    DHL Express
    Datum
    Beste Emrulez,Heel erg bedankt voor uw mail. Wij hebben uw mail ontvangen. Wij zullen direct weer contact opnemen met onze financiële afdeling. Wij komen hier zo snel mogelijk op terug.Met vriendelijke groeten,DHL Express Webcare Team
  21. Auteur
    DHL Express
    Datum
    Beste Emrulez,Heel erg bedankt voor uw geduld.U heeft gisteren een credit nota ontvangen. Dit wil enkel zeggen dat de factuur die wij u eerder hebben toegestuurd komt te vervallen.Onze financiële afdeling heeft aangegeven dat u vandaag of morgen de 'verklaring van geen bezwaar' zal ontvangen. Met vriendelijke groeten,DHL Express Webcare Team
  22. Auteur
    Emrulez
    Datum
    Beste DHL,
    Ik heb zojuist een email gestuurd met een foto.
    is dit nu de juiste brief? Zo ja wat zijn de volgende stappen die ik moet ondernemen?
    Alvast Bedankt
  23. Auteur
    DHL Express
    Datum
    Beste Emrulez,Heel erg bedankt voor uw reactie.Ja, u heeft een verklaring van geen bezwaar ontvangen. In de brief staat aangegeven wat u moet doen. U moet een bezwaarschrift indienen bij de belastingdienst. Hierin geeft u aan dat u 45,80 euro aan invoerrechten en BTW aan ons heeft betaald. U moet hierbij aangeven dat u dit onterecht vindt en daarbij ook de reden waarom en eventueel een bewijs. In uw geval zijn er geen verzendkosten op de invoice genoteerd waardoor de kosten hoger zijn uitgevallen. Met vriendelijke groeten,DHL Express Webcare Team