Opgelost door DHL Express: Status 4x 'bezorger gemist', pakket retour gestuurd, maar ik was gewoon thuis!

E.B.

DHL is 4 keer langs geweest, en elke keer vond ik een briefje in de brievenbus dat ik niet thuis was, met een nieuwe bezorgdatum en bezorgtijd erbij. Gek genoeg was ik 2 van de 4 keer thuis! Aan de deurbel ligt het niet, want die doet het, en hoewel de site van DHL aangeeft dat de bezorger het ook bij de buren probeert te bezorgen als de bewoner niet thuis is, is dat volgens mijn buren helemaal niet gebeurd.
Vandaag was de 4e bezorgpoging, tussen 18u en 21u en daar ben ik speciaal voor thuis gebleven. Ik ben meerdere keren naar het keukenraam gelopen om te kijken of er toevallig al een bezorgauto in de straat stond, alsof ik het al voelde aankomen.. Om iets voor 20.30u vond ik het tijd om mijn brievenbus te checken, en já hoor: een briefje "Vandaag troffen wij niemand thuis", met daarbij aangekruist "We hebben de opdracht retour gestuurd naar de afzender". Top, DHL!
Ik wacht nu al meer dan een week op een pakketje, dat binnen 3 tot 5 werkdagen bezorgd zou worden, en nu is besloten de zending retour te sturen en mijn geld terug te geven. Ik wil niet mijn geld terug, maar mijn pakketje ontvangen! Moet ik de volgende keer maar naast de voordeur gaan zitten als DHL de bezorger is? Ik wil graag weten welke stappen DHL gaat ondernemen om mij alsnog mijn pakketje te geven.

Ik wil dat mijn bestelling alsnog wordt bezorgd! Misschien kan de bezorger het dit keer beter bij een afhaalpunt brengen.......

DHL Express
    Goedemiddag,

Bedankt voor uw bericht. Helaas kunnen wij de retourzending niet voor u onderscheppen. Een pakket wordt na vier afleverpogingen retour gestuurd naar uw afzender. Vanaf het moment dat uw zending retour wordt gestuurd kunnen wij dit niet namens u terugdraaien. Uw afzender kan er in dat geval voor zorgen dat uw bestelling alsnog wordt bezorgd. Ik zou u hiervoor het advies geven contact op te nemen met uw afzender.

Ik vindt het vervelend om te lezen dat u twee van de vier bezorgpogingen thuis was maar de bezorger niet heeft gezien. Er zou geen goede rede zijn voor de bezorger om bij uw adres langs te arriveren en vervolgens niet aan te bellen. Het feit dat u wel kaartjes, maar geen bezorger heeft gezien is daarom vreemd. Ik heb hierom een klacht gemeld aan het depot, om uit te laten zoeken wat er mis is gegaan.

Mijn oprechte excuses voor het ongemak.

Met vriendelijke groeten, Pieter
    E.B.
    Fijn dat er zo snel is gereageerd! Ik denk dat het goed is dat wordt gekeken naar wat er mis is gegaan, om het in het vervolg te kunnen voorkomen.

E.B.

Ook een klacht indienen over DHL Express?