Opgelost door DHL Express: Straat bestaat niet volgens DHL, terwijl de ontvanger er toch echt woont.

Status
happy Opgelost
Klachtnummer
# 433939
Gebruiker
Sinja1
Datum
1 reactie

Details

De klacht

Ik wilde een pakketje sturen, maar de Straat bestaat niet volgens DHL, terwijl de ontvanger er toch echt woont.
Street Cerdenya 1, chalet number 14, Benidorm 03503 Alicante Spain.
Maar naar ik het diverse keren heb geprobeerd om het adres op te geven, om te betalen en een label te printen, wordt maar steeds de straatnaam niet geaccepteerd, terwijl ik toch het juiste adres heb. ik heb zelf opnieuw met de Klant contact opgenomen of het adres ook goed is op gegeven. Dat klopte dus.
Mijn vraag is kan ik met gerust hart verzenden met DHL Express, of kan ik beter deze zending niet doen, omdat het risico van het zoek raken groter is, en ik de kosten die het met zich meebreng als verloren mag beschouwen.

De oplossing

Bestaat het volgende adres wel in jullie system: Street Cerdenya 1, chalet number 14, Benidorm 03503 Alicante Spain.
Gecontroleerd en twee keer nagevraagd bij de ontvanger.
Graag een reactie, wat gaat er fout.

1 reactie

  1. Auteur
    DHL Express
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Goedemiddag,

    Bedankt voor uw bericht.

    Ik heb het zelf even getest en u kunt met DHL Parcel gewoon naar dit adres versturen. U moet de straatnaam dan wel in het Spaans invoeren (die kunt u ook selecteren als u de zending aanmaakt op onze website). De Spaanse schrijfwijze van de straatnaam is:

    Calle Cerdeña

    Vervolgens kunt u 1 als huisnummer invoeren en 14 als toevoeging. Bij postcode vult u 03503 in, dan verschijnt Benidorm vanzelf. Vanzelfsprekend is het daarnaast belangrijk dat u meteen in de eerste stap bij het aanmaken het juiste land selecteert en dat niet op Nederland laat staan.

    Veel succes!

    Mocht u er nog niet uitkomen, dan kunt u natuurlijk altijd contact opnemen met onze klantenservice. De contactgegevens vindt u op dhlparcel.nl onder het kopje Support.

    Met vriendelijke groet,

    Harald
    Webcare DHL Parcel

Uiteindelijke oplossing

Auteur
Sinja1
Datum
Uiteindelijke oplossing
Prima opgelost, nu wel gelukt. Opmerking: hoe moet je als klant weten, wanneer je de straatnaam, in de taal van het land moet vermelden, Zou dat geen taak van DHL zijn, zodra je de postcode vermeld het adres automatisch in de straatnaam verspring in de taal van het land.
Status
opgelost
Beoordeling
happy

Ook een klacht indienen over DHL Express?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen