Opgelost door DHL Express: Straat bestaat niet volgens DHL, terwijl de ontvanger er toch echt woont.

Sinja1

Ik wilde een pakketje sturen, maar de Straat bestaat niet volgens DHL, terwijl de ontvanger er toch echt woont.
Street Cerdenya 1, chalet number 14, Benidorm 03503 Alicante Spain.
Maar naar ik het diverse keren heb geprobeerd om het adres op te geven, om te betalen en een label te printen, wordt maar steeds de straatnaam niet geaccepteerd, terwijl ik toch het juiste adres heb. ik heb zelf opnieuw met de Klant contact opgenomen of het adres ook goed is op gegeven. Dat klopte dus.
Mijn vraag is kan ik met gerust hart verzenden met DHL Express, of kan ik beter deze zending niet doen, omdat het risico van het zoek raken groter is, en ik de kosten die het met zich meebreng als verloren mag beschouwen.

Bestaat het volgende adres wel in jullie system: Street Cerdenya 1, chalet number 14, Benidorm 03503 Alicante Spain.
Gecontroleerd en twee keer nagevraagd bij de ontvanger.
Graag een reactie, wat gaat er fout.

DHL Express
    Goedemiddag,

Bedankt voor uw bericht.

Ik heb het zelf even getest en u kunt met DHL Parcel gewoon naar dit adres versturen. U moet de straatnaam dan wel in het Spaans invoeren (die kunt u ook selecteren als u de zending aanmaakt op onze website). De Spaanse schrijfwijze van de straatnaam is:

Calle Cerdeña

Vervolgens kunt u 1 als huisnummer invoeren en 14 als toevoeging. Bij postcode vult u 03503 in, dan verschijnt Benidorm vanzelf. Vanzelfsprekend is het daarnaast belangrijk dat u meteen in de eerste stap bij het aanmaken het juiste land selecteert en dat niet op Nederland laat staan.

Veel succes!

Mocht u er nog niet uitkomen, dan kunt u natuurlijk altijd contact opnemen met onze klantenservice. De contactgegevens vindt u op dhlparcel.nl onder het kopje Support.

Harald
    Webcare DHL Parcel

Sinja1
Prima opgelost, nu wel gelukt. Opmerking: hoe moet je als klant weten, wanneer je de straatnaam, in de taal van het land moet vermelden, Zou dat geen taak van DHL zijn, zodra je de postcode vermeld het adres automatisch in de straatnaam verspring in de taal van het land.

Ook een klacht indienen over DHL Express?