Klacht DHL Express: Te hoge btw kosten

Joep

DHL Express, om mee te beginnen word er mij verteld dat ik het product binnen 2-3 werkdagen in huis heb. We zijn al een week verder nog niets. Laten we realistisch blijven dit hoeft niet perse aan DHL te liggen kan ook aan de verkoper liggen.

Maar.
Ik ontvang vandaag een smsje waarin staat dat ik dounekosten moet betalen. Hier ben ik van op de hoogte.

Te vinden op de site van de belastingdienst: niet-EU-land - Product van meer dan
€ 22 tot en met € 150 = Geen invoerrechten + Wel btw (omzetbelasting) (21%)

Het ging hier om een product van €37.43 inclusief verzendkosten. Vervolgens word mij gevraagd te betalen een extra bedrag van €36,88 aan DHL. Dit slaat natuurlijk helemaal nergens op en is gewoon diefstal in mijn ogen.

Aangezien ik dit onderdeel voor mijn studie per direct nodig heb, heb ik de rekening maar meteen betaald want ik kon geen contact krijgen met de service desk in het weekend.

Extra info:

Ik zou graag van het bedrijf te horen krijgen waar deze torenhoge rekening vandaan komt. En zou graag het verschil terug willen zien op mijn bankrekening.

DHL Express
    Geachte Joep,

Wij bieden onze excuses aan voor het ongemak.

U kunt voor opvragen van een berekening van de kosten die u heeft betaald contact opnemen met DHL Global Payment Portal via 088 100 4242. Deze afdeling kan u een berekening toesturen en u eventueel een 'verklaring van geen bezwaar' toesturen waarmee u bezwaar kunt maken tegen het bedrag.

Met vriendelijke groeten,

DHL Express
    Joep
    Contact gehad met het nummer, zouden mij mailen. Week later nog niets, achteraan moeten bellen. Nu 3 weken verder eindelijk post gekregen die ik op kan gaan sturen naar de belastingdienst omdat dhl een fout maakt. Niet tevreden!

Joep

Ook een klacht indienen over DHL Express?