Klacht DHL Express: Te hoge douanekosten

Klachtnummer
# 134410
Gebruiker
Donna
Datum
3 reacties

Details

Klacht

Gisteren een sms gekregen van DHL dat mijn pakket kan worden afgeleverd wanneer de douanekosten zijn betaald. Ik heb dit hoge bedrag betaald, omdat ik mijn pakket zsm wilde ontvangen.
Het pakket heeft waarde van 25 USD (aangegeven op het factuur).
Ik heb ongeveer 47 euro moeten betalen aan douanekosten.

Gewenste oplossing

Een correcte juiste verrekening en graag het geld terugboeken

3 reacties

  1. Auteur
    DHL Express
    Datum
    Geachte Donna,

    Wij bieden onze excuses aan voor het ongemak.

    Wij raden u aan om direct contact op te nemen met DHL Global Payment Portal via 088 100 4242 om een berekening op te vragen en eventueel een verklaring van geen bezwaar waarmee u bezwaar kunt maken tegen het bedrag dat u heeft betaald.

    Met vriendelijke groeten,

    DHL Express
  2. Auteur
    Donna
    Datum
    Vandaag de clausule verklaring van geen bezwaar binnen gekregen van DHL.
    Moet er in het bezwaar een bewijs komen van het daadwerkelijke betaalde verzendkosten? De verkoper van de website heeft geen bon van de betaalde verzendkosten en heeft via bericht aangegeven 57 USD betaald te hebben aan verzendkosten.
    De producten waren 25,2 USD.
    Ik zou zelf niet weten hoe ik dit moet berekenen
    (22 euro / 45 euro onbelastbaar).
    Zou u mij advies kunnen geven voordat ik het bezwaar indien?
  3. Auteur
    DHL Express
    Datum
    Geachte Donna,

    Wij raden u aan om contact op te nemen DHL Global Payment Portal via 088 100 4242. Deze afdeling kan u informeren hoe u kunt oplossen dat uw verzender geen bewijs meer heeft van de betaalde verzendkosten.

    Met vriendelijke groet,

    DHL Express

Ook een klacht indienen over DHL Express?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen