Opgelost door DHL Express: Te hoge invoerkosten/douanekosten

# 111910
d.vdam

We hebben een jurk uit Singapore besteld met een waarde van 30 USD wat neerkomt op +/- €27,35 met daarbij nog eens verzendkosten van € 23,95. Dus een totaal van €51,30.
Hierover moesten we €38.98 invoerkosten/douanekosten betalen, waarbij de BTW €26,88 zou zijn.
Terwijl de BTW eigenlijk maar 0,21*51,30=€10,77.
Hierbij zouden dan nog de administratieve kosten van €10,00 en de BTW van de administratieve kosten van €2,10 komen. Dit zou echter een totaal worden van €22,87.

Alvast bedankt voor de medewerking.

Het teveel betaalde bedrag willen we graag teruggestort krijgen, namelijk de €16,11.

DHL Express
    Geachte heer Vdam,Wij vinden het zeer vervelend om te lezen dat u volgens u een te hoog bedrag aan invoerrechten en BTW heeft moeten betalen. Wij bieden onze excuses voor het ongemak.U kunt hiervoor het beste contact opnemen met DHL Global Payment Portal via 088 100 4242. Deze afdeling kan u een berekening toesturen en een 'verklaring van geen bezwaar' waarmee u bezwaar kunt maken tegen het bedrag dat u heeft betaald.Met vriendelijke groeten,DHL Express
    Hallo,

We hebben contact opgenomen met DHL Global Payment en een verklaring van geen bezwaar aangevraagd. Deze hebben we echter nog steeds niet ontvangen en we wachten er nog steeds op.

Geachte heer Vdam,

Wij vinden het zeer vervelend om te lezen dat u de verklaring van geen bezwaar nog niet heeft ontvangen. Wij bieden onze excuses hiervoor aan. Wij zullen direct contact opnemen met DHL Global Payment Portal om dit voor u na te gaan. Wij komen hier zo spoedig mogelijk op terug.

Met vriendelijke groeten,

Geachte heer Vdam,

Heel erg bedankt voor uw geduld.

Wij krijgen van onze financiële afdeling te horen dat de 'verklaring van geen bezwaar' op 4 juni is verstuurd. Kunt u bevestigen of u de verklaring al via de post heeft ontvangen?

Met vriendelijke groeten,

Hallo,

We hebben de verklaring van geen bezwaar ontvangen en zullen zelf een verzoek om terugbetaling in dienen.

Met vriendelijke groet
    d.vdam
    Sorry, maar we zijn helemaal vergeten om te reageren.
    De klacht is inmiddels al langere tijd geleden afgehandeld en we hebben het teveel betaalde bedrag netjes terug ontvangen.
    Het was wel een heel gedoe om hiertegen bezwaar in te dienen en het kostte ons de nodige moeite. Ook duurde dit alles vrij lang. En dat voor die paar euro's.
    Maar het ging ons niet om het geld, maar eerder om het principe.

d.vdam

Ook een klacht indienen over DHL Express?