Klacht DHL Express: Te hoog berekende dutypayments en inklaringskosten

Klachtnummer
# 425267
Gebruiker
Alet_
Datum
1 reactie

Details

De klacht

Ik heb een bedrag van € 50,94 moeten betalen voor een verzending vanuit Australië waar ik het niet mee eens ben.

De waarde van de zending is 104,80 AUD, waarvan 40 AUD aan transportkosten (verzending met DHL). Dit staat gelijk aan ongeveer € 67,86 euro.

Het betreft hier een bikini.

Deze transportkosten staan voor zover ik weet ook op de factuur.

Ik krijg nu een btw bedrag doorberekend van € 33,39 en inklaringskosten van € 17,55, hetgeen betekent dat jullie btw hebben berekend over een waarde van € 159,-, dit is onjuist.

Ik heb reeds vandaag, op 18 februari 2020 telefonisch contact gehad met een medewerker van DHL en een mail verstuurd naar dhl.nldutypayments@dhl.com. De medewerker deelde mede dat dit hoge btw bedrag is berekend over transportkosten, welke zouden ontbreken op de factuur. Dit lijkt mij raar, aangezien de leverancier van de bikini juist 40 AUD aan DHL heeft betaald en aan mij heeft doorberekend voor de verzending. Daarbij werd aangegeven dat ik zelf het teveel berekende bedrag aan btw moet verhalen via de Belastingdienst.

Dit is een zeer ongewenste gang van zaken. Overigens zijn de inklaringskosten buiten proportie, aangezien de verzendingskosten zeker wel op mijn factuur (per mail ontvangen) staan.

De oplossing

Retournering betaalde dutypayments en de betaalde inklaringskosten

1 reactie

  1. Auteur
    DHL Express
    Datum
    Goedemiddag,

    Ik zag dat u ook al een klacht heeft ingediend via Klacht.nl. Deze klacht heb ik doorgezet naar onze collega's van DHL Express die uw pakket hebben geleverd. U kunt dus binnen enkele dagen reactie verwachten van DHL Express via Klacht.nl

    Met vriendelijke groet,

    Marlijn
    Webcare DHL Parcel

Ook een klacht indienen over DHL Express?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen