Klacht DHL Express: TE TE laat, valse beloftes, T&Tcode in principe waardeloos

FF

Heb 7 dagen geleden een pakket besteld, pakket was gelijk door de verzender verstuurd en ik kreeg een T&T code. Donderdag nog geen pakket bezorgd, in verband met code rood begreep ik dit (PostNL heeft trouwens wel gewoon bezorgd).
Vrijdag toen de ijzel weg was, stond op de site dat het pakket onderweg was naar lokaal distributiecentrum. Ik heb gebeld met DHL om te vragen of het pakket vandaag kon worden verwacht. JA, alleen omdat we achterstand hebben hoeft u er niet op te rekenen, het pakket WORDT zaterdag bezorgd. Ik heb gewacht, niets aangekomen. Op de site, wegens overmacht uitgesteld. Nu begint het geduld toch op te raken, mij was een pakket BELOOFD op ZATERDAG. Maar goed, gewacht tot maandag (10.21 staat op de site bezorger met pakket onderweg), bezorger is nu dinsdag 10.21 nog steeds onderweg. Ik heb gebeld met DHL, we kunnen niets voor u doen, alleen u nu uithoren, we weten niet waar het pakket is, waarom de bezorger er niet is geweest en wanneer u pakket kunt verwachten

Ik zou graag willen dat DHL de betreffende bezorger even belt en vraagt wat er met het pakket is gebeurd. DHL weigert dit voor mij te doen op het moment omdat NELLY de klant is en ik als ontvanger geen klacht kan indienen dat ik niets heb gekregen. Daarvoor moet ik dat tegen NELLY zeggen, die vervolgens precies hetzelfde aan DHL moet zeggen opdat DHL dan wel (op magische wijze) de bezorger kan bellen om te vragen waar het pakket is. KLacht ligt overigens al bij NELLY, maar dat zal dus wel weer een week duren voordat ze contact met DHL kunnen opnemen. Ondertussen heb ik geld uitgegeven aan pakket en bezorgkosten en heb ik niets ontvangen.
Ben gefrustreerd dat ik als ontvangende partij, met andere woorden, gewoon niets ben voor DHL.
Zou ook graag zien dat DHL geen valse beloftes meer doet (dit is al zoveelste keer dat mij wordt verteld pakket wordt morgen bezorgd, vervolgens moet ik dan een week wachten).

DHL Express
    Goedemiddag,

Bedankt voor uw bericht. Wat vervelend dat het zo mis is gegaan met uw levering. Helaas is er inderdaad code rood afgegeven. Omdat wij de veiligheid van onze chauffeurs heel serieus nemen hebben wij de bezorging tijdelijk teruggebracht en in veel postcodegebieden zelfs stopgezet.

Helaas betekent zo'n extreme overmachtssituatie ook dat er een lange nasleep is, waarin de achterstand moet worden weggewerkt. Jammer genoeg is het niet gelukt in uw geval om het pakket op zaterdag of maandag af te leveren. Mijn excuses daarvoor.

Volgens onze gegevens is de zending op dinsdag in de namiddag alsnog bij u afgeleverd.

Vriendelijke groet,
    Desiree
    FF
    Ik begrijp code rood, ik begrijp de nasleep, wat ik niet begrijp is de leugens en de klantonvriendelijkheid. En trouwens dinsdag passeerde de bezorger mijn deur, ik keek hem aan en hij heeft gewoon mijn pakket bij een ander bezorgd en ik moest het maar gaan ophalen. De buurvrouw vertelde dat dit haar ook regelmatig gebeurt via DHL. Ik hoeft geen reactie meer, jullie zootje ongeregelde leugenaars zijn en blijven zoals jullie zijn. Dus doe ook maar niet lief en vriendelijk op deze site.
    DHL Express
    Zoals de klant aangeeft hoeft er geen reactie meer gegeven te worden. Wij beschouwen de klacht dan ook als afgehandeld.

Ook een klacht indienen over DHL Express?