Klacht DHL Express: Tehoge douane kosten

RoseJayden

Ik heb gisteren iets besteld en kreeg vandaag een sms van DHL zeggende dat ik douane kosten moest betalen , op het eerste oog was ik daar nog oke mee totdat ik de prijs zag van €32,95 wat ik teveel vindt aangezien ik dat nu niet kan betalen (het product zelf was al heel duur) ook vindt ik het raar dat het niet eerder gemeld werd. Nu heb ik een verdrietige dochter omdat ze al haar geld in dat pakketje heeft gestoken en ook nog andere dingen moet bestellen, maarja... ik weet niet of dat nu nog mogelijk is met de douanekosten

Ik zou graag willen dat de douane kosten minder worden (of gewoon gratis :p) zodat we nog haar andere dingen kunnen bestellen en zodat zij en ik een stuk blijer worden

Geachte mevrouw,

Heel erg bedankt voor uw reactie.

Wij zouden uw vraag graag doorsturen naar onze financiële afdeling. Hiervoor hebben wij wel het traceernummer van de zending nodig. Zou u misschien het traceernummer van uw zending aan ons kunnen doorgeven?

Houdt er rekening mee dat op het moment dat u een product van buiten de Europese Unie importeert met een waarde van boven de 22 euro dat u douanekosten moet betalen.

Normaliter hoort een verzender u hiervan op de hoogte te stellen op het moment dat u het product heeft aangeschaft.

Graag vernemen wij van u.

Met vriendelijke groeten,

RoseJayden
    In de sms die ik kreeg stond dit als het traceernummer : 1579264326
    Geachte mevrouw,

Heel erg bedankt voor uw reactie.

In principe klopt het bedrag ten opzichte van de aangeleverd gegevens. Het komt nog wel eens voor dat een bedrag hoger uitvalt, doordat de transporkosten niet op de invoice staat genoteerd. Echter, uw verzender heeft netjes alle gegevens aangeleverd waarmee de berekening wordt opgemaakt.

Hieronder staat de formule die wordt gebruikt om de kosten te berekenen.

Berekening BTW op de invoer:
    De BTW wordt berekend over de waarde van de goederen + (eventuele comissies) + (eventuele invoerrechten) + het volledige bedrag aan transportkosten.
    Het BTW-tarief is in de meeste gevallen 21%, maar kan in sommige gevallen 6% zijn.

Doordat er geen fout is gemaakt in de berekening, kan helaas de zaak niet opnieuw worden bekeken door de financiële afdeling.

U heeft enkel de mogelijkheid om de kosten te betalen om vervolgens een bezwaar te maken tegen het bedrag bij de belastingdienst op het moment dat u het niet eens bent met het bedrag.

Met vriendelijke groeten,

DHL Express

Ook een klacht indienen over DHL Express?