Klacht DHL Express: Uitblijven van service en valse melding door DHL bezorger

Bezorg-datum 4 juli '15
1. DHL verleent geen diensten waarvoor ik hen betaald heb. Het pakket wordt niet
geleverd, terwijl de bezorger valselijk meldt dat ik niet thuis ben, 1 uur na de bezorgtijd.
2. De bezorger heeft geen brief achtergelaten waaruit moet blijken dat hij langs geweest
is.
3. DHL heeft een optie 'bezorger gemist'. Je kunt dan een nieuwe bezorgdag opgeven.
Maar hier heb ik geen vertrouwen meer in. Heb het pakket zelf gehaald.
4. Het is een lijvig pakket,moeilijk op de fiets te vervoeren. Ik heb dat wel opgelost omdat ik DHL niet vertrouw. Maar ik het het werk van DHL gedaan waarvoor ik hen betaald heb.
5. Klacht ingediend bij DHL. Ik krijg volkomen onzinnige reacties, van telkens een andere medewerker die de mail wisseling niet goed leest. Een officieel brief aan de directie van DHL wordt gedelegeerd. Trendalarm (de firma van het pakket) zegt dat ze deze gang van zaken helaas vaker bij DHL tegenkomen.

Compensatie van de gemaakte bezorgkosten. Ik heb 13,- € betaald voor een dienst die door DHL niet is uitgevoerd,

DHL Express
    Beste Donna,

Wat ongelovelijk naar dat u op 4 juli geen bezorger aan de deur heeft gehad. Hiervan is al op 6 juli melding gemaakt bij het depot door mijn collega. De bezorger is aangesproken door de depotleiding.

Ik geloof dat er hierna verdere verwarring is ontstaan. Ik begrijp dat u dacht dat er van onze kant nog een verdergaand onderzoek zou plaatsvinden. Dit is niet het geval. Wat wij wel hebben gedaan is als volgt: Als er volgens de ontvanger geen bezorging heeft plaatsgevonden, melden wij dit enkel bij het bezorgdepot. Daar zal de depotleiding dit dan nabespreken met de bezorger. Mede op basis van of de bezorger al eerdere klachten op zijn naam heeft staan, worden er dan eventueel nog verdere consequenties aan verbonden.

Daarnaast vroeg en vraagt u om financiële compensatie. Die kunnen wij u hier niet bieden. Enerzijds heeft u het pakket wel gewoon ontvangen via ons netwerk. Daarnaast staat er geen 'geld-terug' garantie op een enkele mislukte bezorgpoging, ongeacht de toedracht. De zending dient enkel binnen het maximale aantal bezorgpogingen bezorgd te worden, of als de ontvanger dit aangeeft op een parcelshop bezorgd te worden ter afhaling. Hieraan is voldaan. Tot slot zijn er aan u door DHL geen kosten in rekening gebracht. De verzender heeft DHL betaald voor de verzending. Aan u zijn enkel kosten in rekening gebracht door de verzender. Indien u een financiële compensatie wenst, kunt u deze als ontvanger dan ook alleen aan de verzender vragen. De verzender zou eventueel bij DHL een claim in kunnen dienen, hoewel die in dit geval om bovenstaande redenen vrijwel zeker zal worden afgewezen.

Ik zie dat mijn collega's u vervolgens enkele malen ge-e-maild hebben op de valse assumptie dat uw pakket nog niet zou zijn bezorgd. Ik heb deze collega's van feedback voorzien en ze gevraagd voortaan beter de correspondentie door te lezen, teneinde verwarring en verkeerde informatie te voorkomen.

Mijn oprechte excuses voor alle ongemak.

David
    Donna
    Beste David. Ik heb de verzender 13,- € betaald, voor de bezorging door DHL, wel degelijk indirect betaald , volgens de nota. De DHL bezorger is niet langs geweest, liet geen bon achter, vult in dat hij mij niet thuis trof. Bij zo'n gang van zaken, is DHL in gebreke, niet ik. Door gebrekkige handelwijze ontvang ik het pakket meer dan 2 dagen later en krijg ik valse meldingen. Pakket zelf gehaald. Hiervoor claim ik compensatie vanwege uitblijven van service en beschamen van vertrouwen.
    Donna
    Terwijl de DHL bezorger 4/7 zijn werk niet doet: bezorgt niet, belt niet aan, laat geen bon achter en vult in dat ik niet thuis ben. Het was een snikhete dag. Ik had al een zaterdag voor niets tot 14.00 uur zitten wachten, de termijn liep tot 13.00 uur. Ruim na 14.00 uur zie ik de valse melding van de DHL bezorger. Bizar dat DHL dan als geste aangeeft dat ik nog een hete dag op een bezorger mag zitten wachten. Dat gebeurt als ik niet thuis ben, niet als DHL in alle opzichten z'n werk niet doet.
    DHL Express
    Beste Donna,

Er zijn twee redenen waarom een financiële compensatie van DHL naar u toe niet mogelijk is.

Ten eerste zullen wij niet ontkennen dat u kosten heeft voldaan aan de verzender en daarmee indirect voor de zending heeft betaald, maar u heeft DHL niet rechtstreeks betaald voor verzending en aan u zijn door ons letterlijk geen kosten in rekening gebracht. De verzender is daarmee de enige partij aan wie wij een contractuele verplichting hebben.

Ten tweede houden wij ons onder de algemene vervoercondities 2002 als vervoerder het recht voor om zonder financiële of andere compensatie met eigen middelen binnen afzienbare tijd een oplossing te bieden wanneer er iets niet goed gaat bij transport of aflevering van een zending. Aangezien u zelf heeft gekozen voor afhaling, en deze service u ook daadwerkelijk is geboden binnen afzienbare tijd, staat er geen financiële of andere compensatie tegenover de eerdere mislukte bezorgpoging.

Helaas zijn wij niet in staat u aan de gewenste oplossing te helpen.

David
    Donna
    Ik heb geen enkel afhandelings-voorstel van DHL ontvangen. Men wast zijn handen in onschuld. De desbetreffende DHL bezorger is aangesproken. Dat is in 't voordeel van DHL, nl. om klachten in de toekomst te voorkomen. Dat is niet iets waardoor ik gecompenseerd word. De verzender is niet in gebreke gebleven. Het pakket bevatte de juiste inhoud en het adres was correct vermeld. "Er is iets niet goed gegaan" zegt DHL. De bezorger heeft gewoon gefraudeerd en niets minder dan dat.

Donna

Ook een klacht indienen over DHL Express?