Klacht DHL Express: Van het kastje naar de muur bij beschadigd pakket.

# 162084
denunz

Beste,
Op 21-09-2015 heb ik vanuit DE een televisie naar mezelf in Ned gestuurd. Het pakket, met barcode 3SD712178283802, is zwaar beschadigd afgeleverd bij mijn buren. Ik heb direct het bijgevoegde nummer gebeld en de schade gemeld. Ik werd teruggebeld met de mededeling dat de postbode inderdaad een van buiten zichtbaar beschadigd pakket afgeleverd heeft. Na enkele weken niks gehoord te hebben zelf wederom gebeld naar DHL. Wat er volgde was een periode van 5 maanden!! van het kastje naar de muur gestuurd worden. DHL Nederland hield vol dat ik de schade moet melden bij Deutsche Post die op hun beurt weer volhouden dat ik de schade in Nederland moet melden uiteindelijk kreeg ik begin februari een c24 formulier om in te vullen. Inmiddels al 3 keer de formulieren gemaild en gestuurt naar DHL. De schade is inmiddels beoordeeld en goedgekeurd(14-03). Nu neemt echter Deutsche post geen contact met mij op voor de afhandeling claimnummer 902089. Wederom DHL gemaild die geen nr willen geven.

De televisie is verzekerd en de schade is inmiddels enkele weken geleden goedgekeurd en doorgestuurd naar Deutsche Post. Dit proces heeft in totaal ruim 6 maanden geduurd. Mij is beloofd dat Deutsche Post einde van de week van 14 maart contact met mij opneemt. Dit is niet gebeurd. Ik heb wederom DHL gemaild en die willen geen contactpersoon, mailadres of nummer doorgeven. Aangegeven werd dat Deutsche post nogmaals op de hoogte is gebracht en ik antwoord zou krijgen. Wederom niet gebeurd. Deutsche post geeft op hun beurt (klantenservice) aan dat niks bekend is en dat ik contact op moet nemen met DHL. Wederom kastje naar de muur dus. Ik wil gewoon graag dat de schade eindelijk vergoed wordt en ik er niet steeds achteraan moet bellen! Dus DHL regel de schadeafhandeling en verschuil je niet steeds achter procedures en andere entiteiteiten.

DHL Express
    Goedemorgen,

Wat een vervelende situatie. Mijn ongelofelijke excuses dat de schadeafhandeling nog steeds niet is voltooid. Dit duurt inderdaad veel te lang. Helaas zijn wij hierin afhankelijk van Deutsche Post. Mijn collega heeft opnieuw berichten uitgezet naar Duitsland, hier heeft hij heeft u vanmorgen een e-mail over gestuurd. Het spijt me dat contact vanuit Deutsche Post zo lang uitblijft, ik ga er echter vanuit dat zij dit n.a.v. onze berichten zo spoedig mogelijk zullen doen. In het vervelende geval dat het nodig is en contact uitblijft, kunt u mij via deze pagina, of mijn collega via de mail, op de hoogte stellen.

Mijn oprechte excuses voor al het ongemak.

Met vriendelijke groeten, Pieter

Ook een klacht indienen over DHL Express?