Klacht DHL Express: Vel te hoog BTW

darko22

Ik wil bezwaar maken tegen de kosten die in rekening zijn gebracht bij de leveringen van goederen en welke ik direct heb moeten betalen om pakket te laten bezorgen.
Waarde van de goederen $ 58,79 (de bon zat zichtbaar op het pakket) verzendkosten waren niet vermeld. Verzendkosten $ 15,52 betaald bij bestelling( kan aantonen).
Nu moet ik betalen:
Invoerrechten € 0
BTW € 29.19
administratie € 10,00 + 2.10 btw = 12.10
Totaal € 41.29
Volgens DHL te hoge kosten zijn te wijden aan de niet bekende verzendkosten. NIET BEKEND??? DHL in Servië heeft eerst pakket klaargemaakt en betaling ontvangen voor dat het wordt verzonden. Volgens Belastingdienst DHL berekent de invoerrechten en BTW zelf, in opdracht van de douane. Dus van verzending tot ontvangst in handen van dezelfde bedrijf. BTW + administratiekosten bijna 80% van de waarde van bestelde goederen.
Moet ik als klant betalen voor niet kennen van eigen prijslijst?

Te veel betaalde BTW en administratiekosten compenseren

Geachte Darko22,

Wij willen onze excuses aanbieden voor het ongemak.

U kunt bezwaar maken tegen het bedrag middels een verklaring van geen bezwaar. U kunt hiervoor contact opnemen met DHL Global Payment Portal via 088 100 4242. Deze afdeling kan u een verklaring van geen bezwaar toesturen en u hierover informeren.

darko22
    Contact opgenomen met DHL. Wordt alles naar mij toegestuurd.

"Om op uw vraag een antwoord te geven. Wij weten in Nederland niet welke prijsafspraken er zijn gemaakt in Servië en kunnen hierdoor enkel het transportbedrag gebruiken wat iedereen zal moeten betalen om de zending te versturen. "

Misschien is de barcode op de DHL vrachtbrief oplossing?
    Ik bestel spullen en DHL zorgt voor "GOEDE" levering.
    Daar betaal ik als klant voor toch?
    Dit is dan afschuiven naar zender/ontvanger.
    Geachte Darko22,

Wij vinden het zeer jammer om te lezen dat u van mening bent dat wij het afschuiven. Echter, wij kunnen helaas de procedure rondom een verklaring van geen bezwaar opvragen niet veranderen.

Met vriendelijke groeten,

DHL Express

Ook een klacht indienen over DHL Express?