Opgelost door DHL Express: verkeerd bezorgd

Status
happy Opgelost
Klachtnummer
# 94093
Gebruiker
diana68
Datum
6 reacties

Details

De klacht

Ik had een fotoboek en dit werd vanuit Duitsland verzonden met DHL. Ik kreeg netjes bericht dat het onderweg was. Echter een week later kreeg ik via Facebook een bericht van mijn fietsenwinkel dat mijn fotoboek bij hun in de winkel lag ! Dit zat zelfs IN de doos met hun bestelde spullen. Samen met nog een pakje voor een andere klant. Dit vind ik toch wel heel slordig en het is dat ze mij konden, anders had het nog weken geduurd voordat ik mijn boek had gehad. Ik moest het dus zelf ophalen ipv dat het thuis bezorgd werd. Heel slordig van DHL

De oplossing

zorgvuldig werken door DHL en compensatie, want ik heb wel moeten betalen voor de verzending aan het fotobedrijf

6 reacties

  1. Auteur
    DHL Express
    Datum
    Beste Diana,
    Bedankt voor uw bericht. Wat vervelend om te horen dat dit gebeurd is. Dit is wel een vreemde gang van zaken. Mijn oprechte excuses voor het ongemak. Goed om te horen dat het in ieder geval wel terecht is.
    Ik zal allereerst intern een klacht voor u melden over de bezorging. Hopelijk kunnen we zo in ieder geval herhaling voorkomen.
    U kunt de verzender vragen een claim in te dienen vanwege de foutieve levering. Onze claimafdeling zal zich dan over de zaak buigen. De verzender kan u vervolgens compenseren voor de foutieve levering.
    Nogmaals excuses voor het ongemak. Als u nog verdere vragen en/of opmerkingen heeft hierover, dan hoor ik graag nog van u.
    Met vriendelijke groet,
    David
  2. Auteur
    diana68
    Datum
    ik heb zojuist een bericht gestuurd naar degene die DHL ingeschakeld heeft om het fotoboek te versturen. Ik heb overigens ook vergeten te melden bij jullie dat het pakket opengemaakt was door de fietsenhandel. Ook dit vind ik totaal niet prettig. Het zijn privé-foto's en door jullie slordige bezorging zit een ander in mijn fotoboek te bladeren/kijken. Niet leuk. Ben benieuwd wat de leverancier van het boek gaat zeggen/doen.
  3. Auteur
    DHL Express
    Datum
    Beste Diana,
    Ik kan me voorstellen dat u hier niet van gediend bent.
    Ik heb terugkoppeling van het depot. Die geven aan dat er inderdaad sprake was van een fout van de bezorger. Die was nog terug gegaan toen de fout was vastgesteld maar toen was het pakket al door u opgehaald bij de fietsenwinkel. De bezorger is hierop aangesproken door zijn leidinggevende.
    Mijn oprechte excuses voor het ongemak.
    Met vriendelijke groet,
    David
  4. Auteur
    diana68
    Datum
    Beste David,
    Ik heb bericht gehad van de verzender en die zal een klacht indienen bij DHL. Ik heb een code gehad voor 10 euro korting bij een eventuele volgende bestelling. Maar ben het vertrouwen kwijt, dus weet niet of ik er gebruik van zal maken.
  5. Auteur
    DHL Express
    Datum
    Beste Diana,
    Normaal gesproken gebeuren dergelijke zaken niet, maar ik kan me voorstellen dat uw vertrouwen geschaad is.
    Het enige wat ik u kan zeggen is dat de betrokken werknemer hiervoor gewaarschuwd is en dat we herhaling van dezelfde fout zeker zullen voorkomen.
    Mijn oprechte excuses voor het ongemak. Goed om te horen dat de verzender u tenminste enige compensatie heeft kunnen bieden. Mijn collega's zullen de klacht van de verzender ook nog verder afhandelen.
    Met vriendelijke groet,
    David
  6. Auteur
    diana68
    Datum
    netjes te woord gestaan en verteld wat ik kon doen

Uiteindelijke oplossing

Auteur
diana68
Datum
Uiteindelijke oplossing
Status
opgelost
Beoordeling
happy

Ook een klacht indienen over DHL Express?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen