Klacht DHL Express: Verstuur nooit meer een pakkertje met DHL

Peter

Pakketje verkeerd afgeleverd, aan een willekeurig iemand uit een flat met maar 350 inwoners, het pakketje is afgegeven aan de eerste de beste die voor de centrale deur stond, afgegeven zonder te vragen naar legitimatie, het adres waar het afgegeven klopte overigens ook niet!!!!
DHL heeft een superoplossing, ze keren een kiloprijs uit voor het verloren pakketje dat komt neer op een vergoeding van €3,40!!!
Hier laat ik het zeker niet bij zitten, DHL levert aan een verkeerd adres aan een willekeurig iemand mijn pakketje af en scheept je af met€ 3,40 IPV €40 euro wat de werkelijke waarde was van het pakket.
Wanneer je dus een baksteen verstuurd van een waarde 0,50 krijg je dus €20,- terug, je hebt echter pech wanneer je een duur kledingstuk verstuurd, dan krijg je dus maar 3,40 terug.
DHL echt een rukregeling!!
Wanneer er geen passende oplossing komt, zal ik Tros Radar op de hoogte gaan stellen om te vragen of DHL idd een passende oplossing heeft gevonden voor dit geval

Wil op z'n minst de waarde van het pakker terug

DHL Express
    Beste Peter,

Wat ongelooflijk naar om te lezen dat uw pakket vermist is geraakt.

Bij DHL For You is levering bij buren standaard toegestaan, tenzij expliciet verboden door de verzender. Uw buren hoeven zich ook niet te legitimeren. Een handtekening wordt alleen gevraagd wanneer de verzender het aangetekend verstuurd.

In een appartementencomplex is het bovendien in de basis niet verboden om een zending bij uw niet-directe buren af te geven. Maar de bezorger hoort dan natuurlijk wel een briefje bij u achter te laten waar het is bezorgd. Als er reeds een claim is verwerkt ga ik ervan uit dat hier al een onderzoek over heeft plaatsgevonden en in dat geval zal deze bezorger ook al zijn gewaarschuwd over het feit dat dit hier duidelijk niet gebeurd is. Ook zal de depotleiding stappen hebben gezet om herhaling te voorkomen.

De verzender heeft het recht te claimen bij schade/verlies van de zending. De voorwaarden van het transport zijn vastgelegd in de algemene vervoercondities 2002 die vastgelegd zijn door de transportsector. Met deze voorwaarden gaat u ook akkoord als u met DHL verzend (zie https://www.dhlparcel.nl/nl/algemene-voorwaarden). De verzender heeft dan nog de keuze om een aanvullende aansprakelijkheidsverzekering af te sluiten tegen een kleine meerprijs (bij DHL For You bent u bv. voor €1,50 per label tot €500 aanvullend verzekerd). Doet de verzender dit niet, dan is de maximum vergoeding bij schade/verlies van de zending 3.40 euro per kilo van het verzendgewicht plus de verzendkosten, tenzij dit meer is dan de daadwerkelijke waarde van de inhoud (een baksteen verzenden betekend dus geen hogere vergoeding). Sluit de verzender dit niet af, dan neemt hij dus in feite het transportrisico voor eigen rekening als de zending meer waard is dan de standaard vergoeding volgens de voorwaarden.

Daarom ook ben ik helaas niet in staat u de gewenste oplossing te bieden. Mijn oprechte excuses voor het veroorzaakte ongemak.

David
    Peter
    Hoezo geen extra vergoeding voor verzending van een baksteen, gaat toch per kilo, jullie kijken geenszins naar inhoud, net als de bezorger die zomaar aan iemand willekeurig meegeeft.
    Mijn vertrouwen in DHL in tot een dieptepunt gedaald, zal zelf nooit meer een pakket met DHL verzenden, dit geld ook voor ons bedrijf trouwens.
    De recensies op internet liegen er niet om, dit is geen toeval!!!!

DHL Express
    Beste Peter,

Onder de algemene vervoercondities 2002 heeft u recht op een vergoeding bij schade of verlies van 'maximaal' €3,40 per kilo (+restitutie verzendkosten), indien er geen aanvullende aansprakelijkheidsverzekering is afgesloten. Als de waarde van de inhoud echter minder is dan de prijs per kilo, krijgt u de waarde van de inhoud vergoed en dus niet de kiloprijs. De kiloprijs is dus slechts het maximum als het niet is verzekerd. Wij vragen bij een claim altijd om een waardebewijs van de goederen, dus dat wij hierbij niet kijken naar wat de inhoud was klopt niet. Als dus u bij wijze van spreken 10kg bakstenen verzend twv een euro en deze zending raakt kwijt, dan kunt u maximaal een vergoeding krijgen van een euro (+restitutie verzendkosten) en NIET 34 euro.

Ik wil u er overigens graag op wijzen dat de algemene vervoercondities 2002 door de wegtransportsector zijn vastgelegd en dat DHL niet de enige vervoerder is die hier gebruik van maakt. Bij de concurrentie heeft de verzender ook altijd de keuze wel of niet een aanvullende aansprakelijkheidsverzekering af te sluiten en zijn de transportvoorwaarden in principe ook hetzelfde als bij DHL. Als u geen gebruik meer wenst te maken van DHL bent u hier natuurlijk volledig vrij in, maar hou er wel rekening mee dat dit soort zaken bij andere vervoerders op een soortgelijke manier zijn geregeld.

David
    Peter
    Bij de andere vervoerders is er van ons nog nooit een pakketje zoek geraakt, en kan zeggen dat we wekelijks vele pakketten versturen en ontvangen.
    Het ergste is de manier waarop het pakket is zoekgeraakt, een pakket afleveren bij de buren is tot daar aan toe, en een briefje in de bus waar het pakketje daadwerkelijk afgeleverd had moeten worden, de vervoerder heeft het adres nooit gevonden, en dat is nu juist het probleem, knullig DHL

Ik zou zeggen zak er lekker in met je ......... Bedrijf.

Peter

Ook een klacht indienen over DHL Express?