Opgelost door DHL Express: Vertraging bezorging

Status
happy Opgelost
Klachtnummer
# 107671
Gebruiker
Mariëtte
Datum
4 reacties

Details

De klacht

24-04-2015 heb ik een bestelling gedaan bij een bedrijf in Duitsland. De bestelling zal bezorgd worden door DHL. Op dit moment ligt mijn pakket nog steeds bij het distributiecentrum in Duitsland. Volstrekt onduidelijk is wanneer het bezorgd gaat worden. Het bedrijf waar ik de bestelling gedaan heb en dat ik geïnformeerd heb schrijft het volgende "Wij hebben bij DHL een klacht ingediend. Zij zullen de zending onderzoeken. Dit onderzoek duurt maximaal 4 werkdagen. Mochten zij daarna nog aanvaardbare levertijd kunnen aangeven, dan kunnen wij u de bestelling na 7 werkdagen vergoeden of een tweede bestelling nasturen." Ik heb het bedrijf, gezien mijn eerdere slechte ervaringen met DHL, gezegd niet meer bij ze te kopen, vanwege deze volstrekt onbetrouwbare bestelservice.

De oplossing

Mijn al eens geuite wens naar DHL, dat zij hun bestellingen correct en snel afhandelen, staat nog steeds. Overigens zal ik niet meer gebruik maken van bedrijven die hun bestellingen laten bezorgen door DHL.

4 reacties

  1. Auteur
    DHL Express
    Datum
    Beste Mariëtte,
    Wat vervelend dat u zo'n slechte indruk heeft van onze bezorgservice.
    Als ik kijk naar uw zending zie ik dat deze afgelopen vrijdag aan DHL Duitsland is overgedragen door de verzender. Met Koningsdag en het weekend ertussen kunt u dus verwachten dat het pakket pas vandaag op z'n vroegst in NL aan DHL Parcel Nederland zal worden overgedragen. U kunt de levering dan in de komende dagen verwachten. Zover ik kan zien gaat er dan ook niks mis met deze zending. Het gaat echter gewoon via wegtransport en niet via Express/luchttransport dus de levertijd die u kunt verwachten is enkele werkdagen, waarbij uiteraard het weekend en feestdagen niet meetellen. Mijn excuses dat u blijkbaar verwacht had dat het er al eerder zou zijn.
    Met vriendelijke groet,
    David
  2. Auteur
    Mariëtte
    Datum
    Het verbaast mij dat Koningsdag ook in Duitsland geldt. Het pakket is nog steeds in Köln!
  3. Auteur
    DHL Express
    Datum
    Beste Mariëtte,
    U kunt zich voorstellen dat als bij ons alles gesloten is Deutsche Post niet de pakketten voor de deur kan neerzetten. De transporten worden dan ook uitgesteld totdat ze bij ons ontvangen kunnen worden. Ik kan er daarnaast niks over zeggen als er vertragingen ontstaan bij Deutsche Post. Daar hebben we vanuit ons Nederlandse netwerk geen invloed op. Nogmaals mijn excuses dat er niet aan uw verwachtingen voldaan wordt.
    Met vriendelijke groet,
    David
  4. Auteur
    Mariëtte
    Datum
    Zo gaat het nu eenmaal.

Uiteindelijke oplossing

Auteur
Mariëtte
Datum
Uiteindelijke oplossing
Status
opgelost
Beoordeling
happy

Ook een klacht indienen over DHL Express?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen