Klacht DHL Express: Verzekerd pakket restitutie

JeroenTubee

Op 20 Juni is een DHL chauffeur bij ons op locatie geweest voor het afgeven van een DHL pakket.

We hadden op dit moment al een pakket klaar staan welke we eigenlijk naar Bol ( logistieke aanvulling magazijn van ons bij BOL ) moesten versturen middels DHL ( deze is verzekerd bij DHL ).

De chauffeur welke van DHL binnen kwam heb ik toen persoonlijk gevraagd of hij het pakket welke naar BOL zou gaan kon meenemen of dat dit via de pickup store moest, dit was geen probleem.

Dit bleek de start van het probleem, de chauffeur heeft dit pakket nooit ingescanned waardoor de track en trace tot op vandaag de dag geen juiste gegeven laat zien ( https:www.dhlparcel.nlnlconsumentvolg-je-pakket?tc3SDFC2955360611pc5145%20NClcnl-NL ) .
Deze geeft aan pakket niet ontvangen, dat is onjuist.

Ik heb dan ook op 22 Juni (zaterdag) contact opgenomen met DHL dat dit pakket niet aanwezig is binnen de track en trace maar dit onjuist was.
Er is toen aangegeven dat ik tot maandag moest wachten waarna er een onderzoek kon worden opgestart. Dit onderzoek heeft er onder andere voor gezorgd dat er contact is geweest met de chauffeur leidinggevende van de chauffeur, hier krijg ik telefonisch geen duidelijkheid over.

Mij is telefonisch aangegeven dat mijn pakket zoek is geraakt, verdere tekst en uitleg wat de chauffeur ermee heeft gedaan is niet gegeven.
Het onderzoek is gesloten en ik moest een claim indienen.

Deze claim heb ik ingediend en is inmiddels retour gekomen met de opmerking.

-------------------

Geachte heermevrouw,

Bedankt voor uw mail.

Uit ons systeem blijkt dat ervoor dit pakket alleen een label is aangemaakt op 20 juni. Volgens ons systeem is dit pakket niet ingeleverd voor bezorging. Helaas komt daarom uw claim te vervallen.

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Samir
Parcel Claims Specialist

Telefonisch contact is er niet geweest, ik heb dit zelf geprobeerd door te bellen met DHL parcel maar deze konden mij niet helpen; ik moest een e-mail sturen naar de claim afdeling.

Ik ga in dit gehele traject van het kastje naar de muur, ik heb een pakket t.w.v. 800 verloren en heb deze maar verzekerd tot 500 euro. DHL is niet eens van mening iets te moeten uitkeren, dit is schandalig.
De persoon chauffeur in kwestie kan bij naam worden opgezocht maar deze loopt hoogstwaarschijnlijk ergens met mijn pakket te pronken.

Ik wil tekst en uitleg van DHL wat er is gebeurd door deze chauffeur met mijn pakket en het verzekerde bedrag terug.

DHL Express
    Goedemiddag,

Bedankt voor uw bericht.

Inmiddels heb ik uw bericht op klach.nl al beantwoord, dus deze sluit ik af.

Judith
    DHL Parcel Webcare

JeroenTubee
De oplossing / afhandeling vanuit de Claims afdeling laat op zich wachten; nog geen reactie.

Ook een klacht indienen over DHL Express?