Klacht DHL Express: Volgens DHL pakket geleverd wat niet klopt. DHL heeft geen passende oplossing.

#22-05#DHL2020

Ik heb via mail bericht gekregen dat mijn pakket op vrijdag 22 mei tussen 12.00 en 14.00 bezorgd zou worden. Om 15.00 nog steeds geen pakket en ik ben maar eens gaan kijken op internet waar ik mijn pakket via DHL kan volgen.
Op mijn track 'n trace staat er dat mijn pakketje om 12.45 bezorgd is, ik ben de hele tijd thuis geweest echter heb ik nergens een bezorger gezien en al helemaal niet mijn pakketje. En het is niet bij de buren afgeleverd. Vervolgens heb ik de klantenservice tot 2 keer toe gebeld wat ook iedere keer een euro kost. Deze konden mij niet verder helpen, ik moest de verzender benaderen en die zou dan DHL opdracht moeten geven om een onderzoek te starten om proberen te achterhalen waar het pakketje was. Vervolgens heb ik de telefoniste uitgelegd dat ik het hier niet mee eens was. Het pakketje is namelijk netjes door de verzender gepost en ook in Nederland aangekomen bij DHL. ik heb van DHL toch tot 2 keer toe een mail ontvangen dat het pakketje vrijdag 22 mei zou worden geleverd. DHL is in gebreke gebleven en niet de verzender. DHL moet dit dus gewoon oplossen. Verder heb ik de telefoniste gevraagd hoe ze het zich voor stelt om contact op te nemen met de verkoper aangezien het pakket uit China komt. Ik kan namelijk geen Engels en al helemaal geen Chinees. Ook hier had ze blijkbaar geen boodschap aan want volgens haar zijn regeltjes echt regeltjes dus moest ik het zelf maar verder oplossen . Op de vraag waar ik verder buiten haar mijn ongenoegen kon uiten was haar antwoord , de consumentenbond of iets dergelijks. Hoe slecht kan je behandeld worden door een "klantenservice" Maar vooralsnog is er geen passende oplossing

Achterhalen waar mijn pakket is gebleven want het pakket is in Nederland zoek geraakt bij DHL. Ik kan via de site van de verkoper precies de route die het pakket heeft afgelegd traceren.
Als DHL het pakket niet kan achterhalen en vervolgens kan afleveren bij mij
wil ik de schade dus het aankoopbedrag van mijn pakket vergoed krijgen door DHL

DHL Express
    Goedemiddag,

U geeft aan dat uw zending nog niet geleverd is, ondanks dat dit wel zo staat aangegeven op de track en trace.

Ik ben bang dat ik hierin niet veel beter nieuws voor u heb.
    De verzender is en blijft de opdrachtgever en onze directe klant. Als er iets mis gaat met de levering waar deze opdracht toe gegeven heeft, dan is dit de gene die hiervoor een onderzoek kan aanvragen. Sommige verzenders geven toestemming om deze onderzoeken ook voor de ontvanger op te starten, deze verzender heeft daar expliciet geen toestemming voor gegeven.

Vandaar dat wij u in dit geval door moeten verwijzen naar de verzender.

Marlijn
    Webcare DHL Parcel
    DHL Express
    Goedemiddag,

Bedankt voor uw reactie.

Ik kan mij uw zorgen goed voorstellen. Mijn excuses voor al het ongemak.

Over het starten van een onderzoek heeft de afzender nadrukkelijk aangegeven dat dit alleen vanuit hen gedaan mag worden. Aangezien zij de opdrachtgever van de zending zijn dienen wij ons ook aan dit verzoek te houden en mogen wij dit niet voor u opstarten.

U geeft aan deze procedure wel te begrijpen als dit pakket was kwijt geraakt gedurende het vervoer. Nu bent u bang dat de afzender geen onderzoek zal starten omdat zij zien dat dit geleverd zou zijn.
    Er zijn kortweg twee redenen om een onderzoek te starten. 1) Een pakket lijkt van de radar te verdwijnen en geeft langere tijd geen updates of 2) een zending is gescand als geleverd maar is niet ontvangen door de geadresseerde. De afzender heeft nadrukkelijk verzocht dat alleen zij in beide gevallen het onderzoek mogen opstarten. Ik moet u dus wel echt aanraden om contact op te nemen met de afzender zodat er hopelijk spoedig meer duidelijkheid is.

Hartelijke groet,

Jip
    DHL Parcel Webcare

#22-05#DHL2020
De aangeboden oplossing is er niet van gekomen. DHL houdt vast aan haar regels wat betekend dat de verzender opdracht moet geven tot een onderzoek. De verzender heeft op mijn verzoek contact gehad met DHL om een onderzoek te laten instellen echter werd hem verteld dat hij nog enkele dagen moest wachten of het pakketje niet toch nog ergens boven water zou komen. Ik ben dus uiteraard zeer ontevreden betreffende de afhandeling en weet ook niet meer wat te doen. DHL doet er alles aan om tegen te werken.

Ook een klacht indienen over DHL Express?