Opgelost door DHL Express: Volgens track&trace adres gesloten: ik was heel de dag thuis!

ASA

Ik kreeg een email van het bedrijf waar ik een bestelling had geplaats met een track en trace link van DHL. Daarin stond dat de bestelling 12-06-15 zou worden aangeboden. Jammer dat er geen tijd bij wordt vermeld zoals bij de postNL app, waardoor ik heel de dag thuis ben gebleven. Later op de avond zie ik via de track en trace dat de bestel status is veranderd in: adres gesloten. Ik heb naar de klantenservice gebeld via de DHL site wat er precies aan de hand was. Deze kon mij helaas geen goede informatie geven omdat de afdeling die ging over de pakketten gesloten was. Ik moet maandag terug bellen of afwachten of het pakketje dan wordt bezorgd.

Een tijdsindicatie zoals bij postNL zou wel gewenst zijn zodat ik niet heel de dag thuis hoeft te blijven. Ook eerder aangeven via de track en trace als een pakket niet bezorgd kan worden en niet was tegen 18:00 als dan ook de klantenservice is gesloten.

DHL Express
    Beste Adinda,

Bedankt voor uw bericht. Wat vervelend dat u de zending niet meteen bij de eerst leverpoging heeft ontvangen.

De verzender van het pakket heeft ervoor gekozen om deze zending als een daglevering aan te bieden. Er zijn dan geen tijdvakken beschikbaar, zoals bij een particuliere levering. Dit biedt DHL ook aan, echter moet de verzender het dan op een andere manier versturen.

U kunt voor uw vragen over de pakketten die met DHL Parcel en DHL e-Commerce worden verstuurd altijd telefonisch contact opnemen op maandag tot en met vrijdag, tussen 08.00 en 18.00.

Volgens onze gegevens heeft u de zending gisteren alsnog ontvangen. Ik wil u graag mijn excuses aanbieden voor de vertraging en het ongemak dat dit heeft opgeleverd.

Vriendelijke groet,
    Desiree
    Hoi Desiree,
    na telefonische contact m u collega begreep ik dat de verzender het pakket op een andere manier had moeten verzenden.
    Dan neemt niet weg dat ik als consument een hele dag voor niks thuis heb gewacht.
    Wat mij dwars zit is dat u collega mij vertelde dat de pakket bezorger om 17:10 heeft aangebelt en ook een briefje zou hebben achter gelaten.
    Er is echt niet aangebelt en lag ook geen briefje op de deurmat.
    Gister heb ik pakket wel goed ontvangen. Vriendelijk bedankt.

DHL Express
    Beste Adinda,

In ieder geval goed om te lezen dat het pakket binnen is.

Heel vervelend dat het niet meteen goed is gegaan. Ik zal nog een melding uitzetten naar het depot dat het bericht van de chauffeur dus niet klopt en dat u helemaal geen kaartje heeft gehad. Dat is natuurlijk de bedoeling.

Nogmaals mijn excuses voor de vervelende situatie.

Vriendelijke groet,
    Desiree
    Hoi Desiree,

Bedankt voor je begrip en medewerking.
    Stel ik zeer op prijs.

Met vriendelijke groeten Adinda

ASA

Ook een klacht indienen over DHL Express?