Klacht DHL Express: Volgens tracking overzicht bezorgd, maar niets in mijn brievenbus

koekeloer

Bij thuiskomst vond ik mijn verwachte (brievenbuspaketje) niet in mijn brievenbus. Na raadplegen van de tracking info zou dit wel bezorgd zijn. Waar is de zending dan precies afgeleverd?

Een volledig onderzoek naar wat er is gebeurd en waarom er helemaal niets in de brievenbus zat. Ook niet een briefje dat dit ergens anders afgeleverd is.

koekeloer
    Een dag na de volgens de tracking bezorgtijd kwam DHL weer aan de deur. Om het kwijtgeraakte pakje te bezorgen volgens de bezorger. Hoezo kwijtgeraakt, het was toch al bezorgd? Of werd de grond te heet onder de voeten van de DHL bezorger en besloot hij toch maar af te leveren in plaats van in zijn eigen zak houden. Afwachten waar DHL mee komt als verklaring.
    koekeloer
    Vandaag kreeg ik bericht van DHL. Wat een leugenaars. Kijhard beweren dat het donderdag 31 maart wel is afgeleverd.

Beste meneer Lievense,

Volgens onze gegevens is het buspakket bezorgd op donderdag 31 maart 2016. Indien u het pakket niet ontvangen heeft, adviseren wij u contact op te nemen met de afzender. Deze heeft de mogelijkheid om bij ons navraag te doen. Wij zullen vervolgens onderzoeken of de melding van de bezorger correct is.

DHL Parcel Klantens
    Goedemiddag,

Bedankt voor het melden van uw klacht. Het spijt me dat de bezorger uw pakket foutief heeft afgemeld als zijnde geleverd, maar het pakket in werkelijkheid later heeft geleverd.

U geeft op 02/04 aan dat u fraude vermoed, dat durf ik u op dit moment niet te bevestigen. Het komt helaas voor dat een pakket per abuis afgeleverd wordt gemeld en de bezorger dit tracht op te lossen door het pakket alsnog aan te bieden zonder scans. Het kan een oprechte vergissing betreffen. Uiteraard is dit ook niet juist en zal de bezorger ook in dit geval aangesproken worden.

Ik heb een klacht gemeld bij de depotleiding van deze bezorger. N.a.v. uw klacht zullen wij de melding van de bezorger intern onderzoeken. Mocht hier inderdaad sprake zijn van kwade opzet, zullen wij passende maatregelen nemen. Afgezien van de bedoelingen van de bezorger is het absoluut niet de bedoeling dat uw pakket als afgeleverd wordt gemeld, terwijl dat niet zo is. Mijn oprechte excuses dat dit toch is gebeurd.

Doordat de bezorger foutief heeft gescand, laten onze gegevens foutief zien dat het pakket inderdaad op 31/03 bij u is bezorgd. Mijn collega heeft uw vraag per mail op basis van die informatie beantwoord. Het spijt me dat deze informatie onjuist is gebleken.

Met vriendelijke groeten, Pieter
    DHL Parcel Klantenservice
    koekeloer
    De bezorger wordt nu de hand boven het hoofd gehouden, zonder dat ik de waarheid te horen krijg. Ik heb bewust extra betaald om mijn pakje de volgende dag bezorgd te krijgen, met tracking. Door de onbetrouwbare bezorger van DHL is dit geld dus voor niets betaald. Graag nu wel een antwoord wat er is gebeurd (dus niet als antwoord dat er onderzoek gedaan gaat worden) en mijn geld terug wat ik extra heb betaald.
    koekeloer
    Ik kijk nu eens op alle klachten over DHL en wrdt bijna moedeloos als ik zie hoe vaak er een gelijke klacht is als mijn klacht: Volgens scan wel geleverd, maar in werkelijkheid niet. Ik ben niet de dupe van een incident zo te zien, maar van structurele fraude bij DHL, Klanten worden aan de lopende band voorgelogen. Waarom worden er niet betrouwbare en voldoende bezorgers in dienst genomen?
    Goedendag,

Op geen enkel moment wordt er de hand boven het hoofd van de bezorger gehouden. Zoals eerder gemeld, is er melding van deze situatie aan de depotleiding gemaakt en zal de bezorger hierop aangesproken worden. Het bezorgen van de pakketten is nog steeds mensenwerk en, hoe afgezaagd ook, kan dit leiden tot fouten van die mensen. Wanneer iets fout gaat, horen we dat graag en kunnen wij hierop reageren. De bezorger zal bevraagd worden wat er aan de hand was en waarom hij het pakket als afgeleverd heeft gescand terwijl dit niet het geval was. Er zal verder naar zijn staat van dienst gekeken worden en, net als in elk ander bedrijf, wanneer de bezorger zijn werk niet naar behoren uitvoert en/of fraude in het spel is, zal dit passende gevolgen hebben voor deze bezorger.

Het extra geld dat u voor snelle bezorging heeft betaald, heeft u aan de verzendende partij van dit pakket betaald. Wanneer u het niet eens bent met de levering en er naar uw idee niet voldaan is aan een snelle levering zult u bij de verzender het extra betaalde geld terug kunnen eisen. DHL kan aan u dat geld niet terugbetalen aangezien u ons niet betaald heeft voor deze vervoersopdracht.

Net als mijn collega Pieter wil ik u mijn excuses aanbieden voor het nare gevoel dat u van ons heeft gekregen dat u slachtoffer van fraude bent geweest. Als er inderdaad fraude in het spel is, wil ik u tevens hartelijk bedanken voor deze klacht aangezien hiermee deze fraude aan het licht is gekomen.

Raffaele
    DHL Parcel
    Customer Service
    koekeloer
    Wederom geeft U mij geen antwoord op wat er gebeurd is.
    Goedemiddag,

Dat klopt. Wij zullen naar u geen terugkoppeling geven m.b.t. uw klacht over de bezorging. Het beleid is dat klachten over de bezorgers bij ons intern worden afgehandeld. De staat van dienst van de bezorger is iets tussen de bezorger en ons, zijn werkgever. De afhandeling van de klacht door de depotleiding en de verklaring van de bezorger zullen u niet gecommuniceerd worden.

U kunt er van op aan gaan dat wij dit soort meldingen serieus nemen en gedegen oppakken. De bezorger wordt op geen enkele wijze de hand boven het hoofd gehouden. Als er sprake is van herhaald slecht presteren wordt er afscheid genomen. Als er zelfs sprake is van (een poging tot) diefstal, wordt er uiteraard aangifte gedaan bij de politie.

Het is voor ons (net als voor u als ontvanger en voor uw afzender) zeer belangrijk dat onze medewerkers hun werk goed uitvoeren. Hierom zijn we ook dankbaar dat u de klacht meldt. Wanneer wij een klacht over onze dienstverlening binnenkrijgen wordt dit volgens de procedure behandeld om problemen in de toekomst te voorkomen. De afhandeling van de klacht is echter een interne aangelegenheid. U zult hier geen terugkoppeling over krijgen.

Met vriendelijke groeten, Pieter
    koekeloer
    DHL doet niets aan mijn klacht. Alles wordt in de doofpot gestopt. Triest, triest, triest.

koekeloer

Ook een klacht indienen over DHL Express?