Opgelost door DHL Express: Vooraf inklaringskosten betalen.

Status
happy Opgelost
Klachtnummer
# 110188
Gebruiker
Rene
Datum
3 reacties

Details

De klacht

Ik kreeg ongevraagd een SMS van DHL of ik vooraf zonder enige inhoudelijk toelichting of ik de inklaringskosten even wilde aftikken anders zal ik mijn pakket niet kunnen ontvangen. Los van het feit dat DHL ingehuurd is als vervoerder door de verkopende partij ben ik benieuwd waarop DHL denkt het recht te hebben mij op deze manier als klant onder druk te zetten. Sterker nog, ik heb niet eens een overeenkomst getekend met de vervoerder. DHL zal dus ook naar de verzendende partij in contact moeten treden.

Ik wens daarom ook het pakket zonder enig voorbehoud te ontvangen en dan kan ik beoordelen waarop de kosten gebaseerd zijn.

De oplossing

Pakket zonder enig voorbehoud ontvangen

3 reacties

  1. Auteur
    DHL Express
    Datum
    Geachte Rene,Wij vinden het zeer jammer dat u het gevoel krijgt dat wij u onder druk zetten. Dit is absoluut niet onze bedoeling. In principe sturen wij een SMS'je om ervoor te zorgen dat uw zending niet 'on hold' wordt gezet vanwege een betaling die nog moet worden verricht. Op het moment dat u het SMS'je van ons ontvangt, is uw zending nog onderweg naar Nederland.U geeft aan dat wij contact met de verzender moeten opnemen wat betreft de inklaringskosten. Echter, uw verzender heeft op de vrachtbrief en invoice aangegeven dat wij u voor de kosten moeten benaderen door middel van een incoterm. Wij begrijpen dat u niet zomaar het bedrag wilt betalen zonder te weten waarop de kosten zijn gebaseerd. Wij raden u aan om contact op te nemen met DHL Global Payment Portal om hierover te worden geïnformeerd. U kunt deze afdeling bereiken via 088 100 4242.Met vriendelijke groeten,DHL Express
  2. Auteur
    Rene
    Datum
    Omdat er sprake is van een koop op afstand mag de DHL maximaal 50% aanbetaling vragen (tenminste over de gevoerde administratie kosten). Afin, klagen helpt want ik heb het pakketje netjes thuisbezorgd gekregen en hoefde toen pas te betalen, zoals het hoort. Hoewel ik de administratie- en inklarings kosten hoog vind en daarover verder in gesprek ga ben ik tevreden hoe de klacht is opgelost.
  3. Auteur
    Rene
    Datum
    zie bovenstaande reactie van mij

Uiteindelijke oplossing

Auteur
Rene
Datum
Uiteindelijke oplossing
Status
opgelost
Beoordeling
happy

Ook een klacht indienen over DHL Express?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen