Klacht DHL Express: Wéér geen "niet thuis bericht" achtergelaten, daardoor bijna wéér zending retour buitenlandse afzend

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 582525
Gebruiker
Remmer
Datum
5 reacties

Details

Klacht

Wéér geen "niet thuis bericht" achtergelaten, daardoor bijna wéér zending retour buitenlandse afzender.

Gewenste oplossing

Wél een "niet thuis bericht" achterlaten, zodat de ontvanger wél weet dat hij/zij binnen een week de zending moet gaan ophalen, omdat die anders retour afzender gaat.
Geboden oplossing
Klager : excuses maken is geen oplossing voor een kennelijk structureel probleem. Gewoon een "niet thuis bericht" achterlaten is dat daarentegen wél. 14 mei : en ja hoor, wederom geen enkel bericht dat er een paket opgehaald moet worden, waardoor dat wederom retour de buitenlandse verzender is gegaan, en ik wederom de verzendkosten kan ophoesten. Grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

5 reacties

  1. Auteur
    DHL Express
    Datum
    Goedemiddag,

    Dank voor uw bericht. Ik snap goed dat u de zending had willen ontvangen. Wij kijken graag voor u na waar het dan precies mis kan gaan. Momenteel zie ik alleen dat de bezorger niemand aantrof. Heeft u ook de zendingsnummers waarbij dit al eens eerder fout leekt te gaan?

    Dit zou enorm helpen om uw klacht goed op te kunnen pakken. Onze oprechte excuses voor het ongemak.

    Hartelijke groet,

    Willem
    DHL Parcel E-care
  2. Auteur
    Remmer
    Datum
    Dank voor uw reactie.
    - Nee, ik heb die zendingsnummers niet meer, maar het betrof voornamelijk zendingen uit Duitsland. Dit waren nu zo ong. nr 5 & 6 in enkele maanden tijd.
    - "dat de bezorger niemand aantrof" . Net zoals ik geen "niet thuis bericht aantrof".
    Dáár gaat het om, niet of ik wel of niet thuis was. Gewoon conform de procedure een "niet thuis bericht" achterlaten, en er is geen probleem.

    Overigens is mijn ervaring dat wanneer ik wél thuis ben, de bezorger altijd zéééééér gehaast is en kennelijk verwacht dat er binnen 10 seconden open wordt gedaan, hetgeen met een bovenwoning niet gaat, want mijn woning is geen brandweer kazerne.

    Mvg,
    Richard
  3. Auteur
    DHL Express
    Datum
    Goedemiddag,

    Bedankt voor uw bericht.

    Ik heb dit even voor u nagekeken en ik zie dat de afzender uw e-mailadres niet heeft doorgegeven bij DHL. Doorgaans ontvang u namelijk een bericht wanneer een zending naar een servicepoint gaat, dit is echter niet mogelijk wanneer de afzender uw e-mailadres niet noteerd. Ik raad u aan om dit te melden bij de afzender, zodat dit in het vervolg wel genoteerd zal worden en u wel een bericht ontvangt.
    Ik heb een melding gemaakt van het niet achterlaten van een ''niet thuis briefje''.

    Excuses voor het ongemak.

    Met vriendelijke groet,

    Marissa
    DHL Parcel E-care
  4. Auteur
    Remmer
    Datum
    Dank voor uw antwoord, dat er echter niets aan af doet dat er geen "niet thuis bericht" is achtergelaten, hetgeen volgens uw website wél zou moeten.
    "If you're not at home at the time of delivery and we can't deliver the parcel to your neighbors, we'll bring it to a DHL ServicePoint close to you. We'll also leave a card with a code in your mailbox".
    https://www.dhlparcel.nl/en/consumer/faq/receiving/not-home
    De schuld bij de verzender leggen lijkt mij ongepast. De oorzaak van retour gaan van zending is dat ik niet weet dat ik iets moet ophalen, en de oorzaak daarvan is dat er geen "niet thuis bericht" door de koerier is achtergelaten.
    Mvg,
    Richard
  5. Auteur
    DHL Express
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Goedemorgen,

    Bedankt voor uw bericht.

    Ik begrijp dat dit inderdaad niet heel handig is geweest. Het is ook zeker niet de schuld van de verzender, al was het natuurlijk handig geweest als u naast een briefje ook een e-mail had gehad. Wat betreft het briefje, daar wil ik u mijn excuses voor aanbieden. Mocht dit nog eens voorkomen, laat het dan zeker even weten.

    Met vriendelijke groet,
    Judith
    DHL Parcel E-care

Deze klacht is gesloten

Ook een klacht indienen over DHL Express?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen