Klacht DHL Express: Wanprestatie DHL - pakket niet verzonden

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 309245
Gebruiker
Stella92
Datum
1 reactie

Details

De klacht

Op 4 mei een pakket aangemeld en afgeleverd bij DHL punt voor een retourzending v TOMS - begin juni heb ik een email ontvangen dat ik de pakket weer kan ophalen... heel verwarrend; contact opgenomen en blijkt dat pakket v Rotterdam naar Utrecht en weer terug naar Rotterdam is gegaan = maar eindbestemming v Venlo nooit gehaald heeft. Oplossing: ik pakket moest ophalen en een nieuwe zending moet aanmaken, inmiddels was het retourneren vd goedere (pakket) niet meer binnen de 30 dagen omdat het 'zoek' is geraakt bij DHL. Door het wanprestatie v DHL heb ik nu dus niet mijn geld terug, maar een shoptegoed... waar ik niet op zit te wachten.
Claim bij DHL ingedien en alleen verzendingskosten v 5 euro ontvangen - de 90 euro van de retourzending is mijn eigen probleem?!?
Dit is de reactie: Helaas komt dit niet voor vergoeding in aanmerking, omdat er sprake is van gevolgschade, waarvoor we als vervoerder wettelijk niet aansprakelijk zijn. De enige kosten die we in zo'n situatie kunnen vergoeden, zijn onze verzendkosten, welke ik dus reeds geboekt heb.

De oplossing

Door het wanprestatie v DHL ben ik dus nu 90 euro kwijt geraakt en zij moeten mij hiervoor vergoed.

1 reactie

  1. Auteur
    DHL Express
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Goedemiddag,

    Bedankt voor uw bericht. Ik kan niet herleiden uit uw bericht wat de reden is dat uw retourzending niet bij de oorspronkelijke afzender geleverd kon worden. U kunt echter met het afgiftebewijs dat u heeft ontvangen bij het afgeven van uw pakket altijd aantonen dat u het tijdig geretourneerd heeft. Zodat de afzender dan kan zien dat u het netjes heeft afgegeven.

    Met vriendelijke groet,

    Miranda
    DHL Parcel webcare

Uiteindelijke oplossing

Auteur
Stella92
Datum
Uiteindelijke oplossing
Wat grappig.... jullie weten dus ook niet waarom mijn zending retour is gestuurd. Helaas is het 'afgeven' van goedere niet een bewijs van retourzending = en nogmaals dit hele debakel is gekomen doordat DHL een maand langs nix heeft gedaan..... dus lijk mij meer dan normaal dat DHL iets moet doen!
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

Ook een klacht indienen over DHL Express?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen