Klacht DHL Express: Weer en drama met DHL, express pakket duurt al een week!

Jenny K

Het is weer raak met DHL hoor, elke keer weer een nare ervaring. Er is altijd wel iets, alsof ze het opzettelijk doen.

Ik heb een refurbished iPhone (besteld bij BackMarket, afkomstig uit Duitsland) in de originele verpakking ingeleverd bij een DHL express punt (5406984741). De iPhone is helaas niet in orde en dient retour gestuurd te worden naar Duitsland, heb de ontvangen DHL express retourlabel precies over de originele label geplakt.
Voor het gemak (dacht ik), heb ik de batterij sticker (die dus al op de doos geplakt en zichtbaar was!) zichtbaar gelaten en in originele staat. Gezien het pakket ook in deze staat naar mij verzonden is door DHL en ik deze in orde ontvangen heb, dacht ik goed bezig te zijn.
Heb het pakket vrijdag 7 januari ingeleverd en ik ontving een bevestiging, het pakket zou maandag 11 januari in Duitsland arriveren.
De hele week werd ik gestalkt door DHL express (0880552000), met het vage verhaal en verzoek om terug te bellen op verdenking van mogelijk "gevaarlijke inhoud" van mijn pakket! let op: ze begonnen met bellen op dinsdag 12 januari, het pakket zou maandag 11e afgeleverd zijn! Ook is het volgens mij normaal en standaard om het pakket (net als bij de douane) te openen bij 'verdenking'.
Hoe verzinnen ze het weer dacht ik als eerste, zwaar geïrriteerd heb ik teruggebeld, de meneer aan de telefoon kon mijn pakket niet vinden in het systeem!
Dag later maar weer gebeld na weer meerdere gemiste oproepen van DHL (normaliter zijn ze onbereikbaar en zo word je gestalkt).
Woe 12 januari met een meneer gesproken van DHL express en mijn verhaal duidelijk verteld, we hadden afgesproken dat de batterij sticker op de doos verwijderd zou worden of afgeplakt door ze, zodat het pakket eindelijk naar Duinsland verzonden kan worden (waar het al de 11e had moeten arriveren!).
Vandaag, 13 januari heb ik wéér gemiste oproepen van DHL (het houd maar niet op, wat nou weer dacht ik!).
Dit keer een mevrouw aan de telefoon, weer hetzelfde verhaal verteld. (Hoe vaak moet ik herhalen DHL?!)
Wat dit verhaal nog erger maakt, is dat ik vandaag ook nog eens een sms ontving, met de mededeling dat het pakket weer bij mij(!) bezorgd zal worden (55956233860) BIZAR!
ipv oplossen en hun werk doen (express snel versturen!), sturen ze onbeschoft en brutaal het pakket weer naar mij, alsof dat wat oplost!
HOE MOEILIJK IS HET EEN STICKER AF TE PLAKKEN OF TE VERWIJDEREN VAN EEN PAKKET?! (zeker goedkoper dan het pakket weer terug te sturen naar mij!)

bezorg het pakket in Duitsland, wat al op ma 11 januari bezorgd had moeten zijn!

Hoe kan het op de heenweg wel goed zijn gegaan en nu op de terugweg een ware drama?
De mevrouw gaf aan dat het nu per vliegtuig naar
Duitsland gaat en op de heen weg waarschijnlijk per auto is gebracht.
Hoe dan ook, LOS HET OP en weer SERVICEGERICHT!
Als mij toegezegd wordt aan de telefoon dat jullie het oplossen en het wel goed komt, verwacht ik dat. Afspraak = afspraak!

Hoe moet ik weten als leek, dat er een verschil zit. Ik heb de sticker niet eens op de doos geplakt, zo heb ik het pakket van DHL zelf ontvangen uit Duitsland.
Nu maakt dezelfde bedrijf een tijdrovende drama en creëert onnodig verwarring, werkverschaffing en het aller ergst VERTRAGING. Express delivery my ass! Op deze manier is zelfs de postduif nog sneller!

Ik heb het pakket natuurlijk geweigerd, het pakket moet naar DUITSLAND! Heb de bezorger ook het verhaal duidelijk uitgelegd en hij reageerde begripvol.

Ook een klacht indienen over DHL Express?