Klacht DHL Express: Zeer klant-onvriendelijk

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 365959
Gebruiker
Kingswood
Datum
1 reactie

Details

De klacht

Het door mij verzonden pakket, is bezorgd bij de afzender (mijn buren omdat ik niet thuis was) ipv aan de geadresseerde. Vervolgens moet ik dat zelf oplossen (opnieuw versturen) ipv dat DHL haar verantwoording neemt door het verkeerd bezorgde pakket op te halen en alsnog goed te bezorgen.
Voor wat betreft terugbetaling van de door mij gemaakte verzendkosten, krijg ik geen reactie.
Het zou DHL gesierd hebben als niet alleen de verzendkosten worden vergoed, maar tevens een compensatie voor al het extra werk:
- Alle extra tijd en werk voor de communicatie.
- De koper van mijn pakket gerust blijven stellen.
- Opnieuw een label aanmaken.
- Iemand zoeken met een printer om het voor mij af te drukken.
- Iemand vragen om het pakket bij het servicepunt af te geven (ik ben zelf moeilijk ter been).
- Etc.

De oplossing

Het pakket had al lang door de bezorger opgehaald moeten zijn, en bezorgd bij de afzender. Een bosje bloemen voor zowel afzender als geadresseerde zou geen kwaad kunnen.

1 reactie

  1. Auteur
    DHL Express
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Goedemiddag,

    Bedankt voor uw bericht.
    Wat vervelend dat het bezorgen van uw pakket mis is gegaan.
    We zijn echter niet aansprakelijk voor eventuele gevolgschade.
    Zo te zien heeft u contact gehad met mijn collega hier over, die u heeft geadviseerd over de volgende stappen die u het beste kunt ondernemen. Het label dat op uw zending zit is niet meer bruikbaar omdat het al een hele reis heeft afgelegd. Daarom kunt u het restitutieverzoek indienen om de gemaakte verzendkosten terug te vragen en een nieuw label te printen. De afdeling Claims neemt uw restitutieverzoek in behandeling, op het moment heeft Claims helaas een achterstand van 5 werkdagen, daarom kunt u binnen 10 werkdagen reactie verwachten op het door u ingediende formulier. Mijn excuses voor het ongemak.
    Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

    Met vriendelijke groet,

    Iris.

    DHL Parcel Webcare.

Uiteindelijke oplossing

Auteur
Kingswood
Datum
Uiteindelijke oplossing
DHL neemt geen verantwoording voor haar eigen fout. Tijd voor DHL, om een voorbeeld te nemen aan andere postorderbedrijven, hoe die met eigen fouten omgaan. Ik als klant van DHL, moet zelf actie ondernemen om het pakket alsnog op de juiste bestemming te krijgen. Voor mij NOOIT MEER DHL!!!!!!!!!!!
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

Ook een klacht indienen over DHL Express?