Opgelost door DHL Express: Zeer slordig met lever(tijd)en...

Status
happy Opgelost
Klachtnummer
# 126775
Gebruiker
PH61
Datum
3 reacties

Details

De klacht

In 1e instantie zou zending 2/9 worden bezorgd. Voor niets thuis gebleven. Geen melding. In 2e instantie zou zending 3/9 worden bezorgd (tussen 9u en 15u). Inmiddels is het 15:30 geweest. Wederom geen zending en voor niets de hele tijd zitten wachten. Dit is niet de 1e keer dat dit met DHL gebeurt.

De oplossing

Fatsoenlijk nakomen van afspraken met betrekking tot leveren en zeker een goede communicatie daarover. Op tijd melden dat iets niet lukt en aangeven waarom iets niet gelukt is. Niet zomaar zonder melding opnieuw voor de volgende dag inplannen en vervolgens weer (zonder melding) afspraak niet nakomen.

3 reacties

  1. Auteur
    PH61
    Datum
    Zojuist om 18:38 meldt DHL dat "Geadresseerde niet thuis was" en om 18:48 dat er een "Nieuwe bezorgpoging op eerstvolgende werkdag" zal plaatsvinden. Er ligt GEEN DHL-briefje in de brievenbus. De bezorger is absoluut NIET aan de deur geweest. Ik was de hele dag thuis.
  2. Auteur
    DHL Express
    Datum
    Goedemiddag PH61,

    Zeer naar dat er door de bezorger maar liefst twee keer is gemeld dat u niet thuis zou zijn geweest terwijl u dat wel was. Hierdoor lijkt het inderdaad dat de bezorger helemaal niet bij u is langsgeweest. U heeft dan ook helemaal gelijk dat u er een klacht over indient waarvoor ik u wil bedanken. Alleen nu is bekend dat de bezorger iets verkeerd heeft gedaan en kunnen we de bezorger erop aanspreken. Uit onze gegevens blijkt dat de zending inmiddels bij u is afgeleverd. Dat neemt niet weg dat ik de depothouder over uw klacht zal informeren opdat de bezorger hierop aangesproken kan worden.

    Met vriendelijke groet,
    Raffaele
  3. Auteur
    PH61
    Datum
    DHL belooft bezorger erop aan te spreken. Als ze dat daadwerkelijk doen is dat OK voor mij. Ik kan dit natuurlijk niet controleren.

Uiteindelijke oplossing

Auteur
PH61
Datum
Uiteindelijke oplossing
Status
opgelost
Beoordeling
happy

Ook een klacht indienen over DHL Express?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen