Klacht DHL Express: zelfde klacht ander bedrijf

DDeut

ik probeer mijn pakketje besteld bij Beauty and Trends al enige tijd te ontvangen. DHL komt niet op de afgesproken tijden en dagen en biedt het pakket niet zo vaak aan als ze beweren, ik probeer het pakket naar een afhaalpunt te laten sturen om het toch te kunnen ontvangen, DHL stuurt het steeds retour. DHL beweert dat Beauty and Trends dat moet regelen maar Beauty and Trends beweert dat DHL dit weigert. klacht op klachtenkompas tegen Beauty and Trends loopt, zij wijzen naar DHL dus probeer ik dit. Wie spreekt de waarheid? Dat wil ik om te beginnen eens weten.

ik wil mijn pakket, gewoon van het afhaalpunt, waarom is dat een probleem? of dhl moet beter gaan bezorgen maar dat zie ik niet gebeuren...

Beste Dieuwertje,

Wat ongelooflijk naar dat u problemen heeft met uw bestelling. Helaas is het mij niet duidelijk over welke zending dit gaat. Heeft u misschien voor ons het traceernummer van de zending?

Meer in het algemeen kan ik u vertellen dat wanneer er iets mis gaat met uw bestelling u als ontvanger normaliter inderdaad contact kunt opnemen met de verzender. U besteld uw product namelijk bij de verzender en bent daarmee diens klant. De verzender huurt DHL in voor het transport en is daarmee onze opdrachtgever. Dit betekend dus ook dat als er bijvoorbeeld iets mis gaat met uw zending waarbij een dossier nodig is, de verzender dit bij ons kan laten starten. Of wij kunnen de verzender informeren over de reden van retour en hoe zij het pakket moeten versturen als er bv van hun kant iets verkeerd was ingegeven op het verzendlabel. Hoe dan ook zou de verzender dit (samen met DHL) voor u moeten oplossen. Als zakelijke verzender zouden zij ook de gebruikelijke procedures moeten kennen. Wij kunnen helaas geen onderzoek opstarten voor individuele ontvangers.

Met vriendelijke groeten,

David
    Customer Service & Webcare Advisor
    DHL Parcel Nederland
    DDeut
    Bedankt voor de snelle reactie, ik heb helaas geen traceernummer van de zending, ik weet wel dat mijn ordernummer bij Beauty and Trends 1288 is. Ik zou het zeer op prijs stellen als DHL contact opneemt met Beauty and Trends want zij geven DHL de schuld en zeggen dat DHL mijn pakket weigert naar een afhaalpunt te versturen en dat lijkt me gewoon zeer onwaarschijnlijk, waar zijn die afhaalpunten dan voor als daar geen pakketten heen gestuurd kunnen worden?
    Beste Dieuwertje,

Ik kan helaas niks met dat ordernummer. Als vervoerder is de verzender onze opdrachtgever zoals hierboven uitgelegd. Wij nemen niet de plaats in van bemiddelaar tussen de verzender en de ontvanger, dus ik kan niet voor u contact opnemen met Beauty and Trends.

Als klant van Beauty and Trends kunt u hun contacteren. Beauty and Trends kan vervolgens contact met ons opnemen (als onze opdrachtgever zijnde) en bij ons navraag doen of een klacht indienen dat de zending niet naar een servicepunt kan. Wij kunnen dan met Beauty and Trends bespreken waarom de zending niet naar een servicepunt kan (dit kan bijvoorbeeld liggen aan het door hun gekozen transportnetwerk, ons zakelijke netwerk werkt bv niet met de parcelshops). We kunnen dan samen met Beauty and Trends kijken hoe we dit het beste voor u op kunnen lossen. Hiervoor moet Beauty and Trends dus echter wel contact met ons opnemen.

Ik moet u voor de gewenste oplossing op dit moment dus naar Beauty and Trends verwijzen.

Met vriendelijke groeten,

David
    Customer Service & Webcare Advisor
    DHL Parcel Nederland
    DDeut
    u bood zelf aan contact op te nemen met Beauty and Trends om ze te informeren! of kan dat alleen met dat nummer? ik word dus van het kastje naar de muur gestuurd, echt vermoeiend... maar goed, ik zal dan wel weer tegen Beauty and Trends zeggen dat ze contact met DHL moeten opnemen...
    Goedemiddag,

Bedankt voor uw reactie. Het is inderdaad belangrijk dat u bij Beauty and Trends aangeeft dat zij contact op moeten nemen met DHL.

Dit bedrijf kan dan (desnoods via de eigen contactpersoon bij DHL) een onderzoek starten en nagaan wat hier nu precies mis gaat.

Het spijt me dat wij u niet direct verder kunnen helpen, maar u doet er in ieder geval goed aan om uw klacht te melden bij de verzender van het pakket, zodat die het verder met DHL kan oppakken.

Vriendelijke groet,
    Desiree
    DDeut
    Beauty and Trends weigert dit samen met DHL op te lossen, dus ik heb ze verzocht het pakket opnieuw te verzenden en ik hoop dat DHL nu meewerkt aan een oplossing, wilt u aub contact met mij opnemen om te kijken of het pakket 1) op de afgesproken dagen wordt aangeboden, 2) 4 x wordt aangeboden ipv 2 keer en 3) naar een afhaalpunt verzonden kan worden, want de bezorgcodes werken niet. Ik hoop van u te horen want als ik contact opneem met de DHL klantenservice krijg ik geen reactie!

DDeut

Ook een klacht indienen over DHL Express?