Klacht DHL Express: Zending volgens DHL site bezorgd, maar niets ontvangen!

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 414896
Gebruiker
Nrsimha
Datum
1 reactie

Details

De klacht

Op do 2 jan is een zending bezorgd volgens de DHL site aan mijn huis. Aangezien er niemand thuis was, waar is deze zending dan geleverd? Er is geen bericht achtergelaten niks door DHL, maar volgens de DHL track & trace site is dit bezorgd. Ik neem aan dat iemand voor ontvangst getekend moet hebben of althans gevraagd is of het wel het juiste adres en naam is. Onbegrijpelijk.

Dit is de tweede keer dat DHL iets bezorgd , maar niet aankomt. Eerste keer kon de koerier het adres niet vinden en is de zending retour gegaan en nu dit weer. Als men het adres niet kan vinden dan neem je toch contact op met de afzender of de ontvanger voordat je de weg op gaat.

Ik heb de afzender een onderzoek laten doen, ben benieuwd of dit goed afloopt.

De oplossing

Als de koerier het adres niet kan vinden dan neemt die contact op met mij de ontvanger zodat ik deze persoon kan navigeren naar de locatie.

1 reactie

  1. Auteur
    DHL Express
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Goedemiddag,

    Bedankt voor uw bericht. Enorm vervelend dat de zending nog niet in uw bezit is.

    In mijn systeem zie ik dat de afzender een onbestaand adres heeft opgegeven. Uw zending zou dus vermoedelijk niet afgeleverd zijn, maar een verkeerde scan hebben gehad.

    De bezorgers moeten zich houden aan de adressen die de verzenders opgeven, bij een incorrect adres is de afspraak om een zending retour te versturen. Daarnaast hebben de bezorgers niet de mogelijkheid om contact op te nemen met de ontvangers.

    Indien de afzender inmiddels een onderzoek heeft gestart, zullen we de uitslag hiervan moeten afwachten.

    Hopelijk heb ik u voldoende geïnformeerd.

    Met vriendelijke groeten, Kamile

Uiteindelijke oplossing

Auteur
Nrsimha
Datum
Uiteindelijke oplossing
Het adres dat door de afzender is opgegeven is een bestaand adres en klopt. Dit heb ik zelf ook geverifieerd met de afzender. Andere verzendingen van andere koerierdiensten met hetzelfde opgegeven adres zijn wel correct bezorgd. Alleen die van DHL niet. Als DHL niet de locatie kan vinden dan wil ik wel een routebeschrijving opsturen.
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

Ook een klacht indienen over DHL Express?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen