Klacht Diemer Apotheek: Ernstige fouten in bereiding / afhandeling van het medicijn Flolan

TiborKorzelius

Doordat de Diemer apotheek ging renoveren ging de medicijn bereiding naar het filiaal in Duivendrecht met de garantie dat de kwaliteit hetzelfde zou blijven.
Dat bleek niet zo te zijn waardoor ik steeds slechter werd [Bijna levensbedreigend!] en kort daarna met spoed in het ziekenhuis belandde. Daar bleek dat het medicijn van de apotheek zeer slecht bereid was. Nadat ik uit het ziekenhuis kwam dit gemeld aan de apotheker in Duivendrecht. Reaktie bedroevend en daarna heb ik een brief naar de hoofdapotheker over dit alles.
Ook geen reaktie en na een ruim week maar eens gebeld en werd verteld dat het nog besproken moest worden. Nu na ruim 2!! maanden nog niets gehoord.
Betreft; Apotheker Duivedrecht G. Niezing en hoofdapotheker in Diemen Centrum; G. Monterie.

Door de slechte bereiding van het medicijn werd ik weken lang steeds slechter en daardoor weken in het ziekenhuis moest blijven. Dit verteld persoonlijk en via brief aan de apothekers, maar geen reakties. De arrogantie ten top.

Diemer Apotheek
    De klacht is terecht waar het onze reaktiesnelheid betreft. Daarvoor hebben we onze excuses aangeboden in een persoonlijk gesprek.
    Dat het infuus verkeerd bereid is, blijkt niet uit rapporten, die bij iedere bereiding door ons worden gemaakt.
    We hebben dit in goed overleg met elkaar besproken. We bereiden dit infuus ook al meer dan 10 jaren voor Dhr Korzelius.
    Om niet onnodig door meer details mogelijk de privacy te schenden, hebben we afgesproken dat Dhr Korzelius zelf een vervolgreactie zal plaatsen.
    Ieder overigens die nog aanvullend vragen heeft, vragen wij contact met ons op te nemen via 020-6901880. Met vriendelijke groet, G. Monterie
    TiborKorzelius
    Ondanks brief etc. reageerde de apotheker pas na tussenkomst van de Consumentenbond. Dit is besproken.
    De apotheker schermt met de eigen [ zelf gemaakte ] rapporten dat het bereiden van de medicatie goed verlopen is. Blijft vreemd want dezelfde medicatie in het ziekenhuis blijkt wel goed werkzaam in tegenstelling tot het geleverde van de apotheek. Blijkt vlg. mij dat het personeel van de apotheek forse steken heeft laten vallen. Bewijslast vrijwel onmogelijk. Medicatie bij andere apo.
    Diemer Apotheek
    De afspraak was al gemaakt om het bereidingsverslag van het in het ziekenhuis geleverde infuus op te vragen en daarna nog een gesprek met elkaar te hebben. Ik stel voor dit te doen samen met een vertegenwoordiger van de consumentenbond, zodra we de informatie van het ziekenhuis hebben ontvangen.
    TiborKorzelius
    De Diemer apotheek beseft [of wil niet beseffen] dat het personeel in Duivendrecht de medicatie onzorgvuldig bereid/verwerkt heeft waardoor ik langdurig o.a. in het ziekenhuis terecht kwam. Toen het ziekenhuis deze [zelfde] medicatie bereidde, knapte ik zienderogen op. Voor het ziekenhuis, artsen een duidelijk bewijs dat de medicatie van de apotheker niet deugde. De apotheker wil hier niet aan en wil contact met het ziekenhuis. Heeft de apotheker nog niet gedaan. Wordt ongetwijfeld vervolgd.
    Diemer Apotheek
    Het contact met het ziekenhuis heb ik al wel gelegd en ik ben in afwachting van de opgevraagde gegevens. Ook heb ik een verzoek bij de consumentenbond ingediend om aan deze discussie deel te nemen; ik wil heel graag een voor Dhr Korzelius bevredigend antwoord vinden in deze kwestie.
    TiborKorzelius
    Ik wacht binnen de reactietermijn [ 1 week, 5 dagen ] een afspraak of andere reactie van de apotheker af.
    Ook wordt er bij de KNMP deze klacht met belangstelling gevolgd.
    TiborKorzelius
    De apotheker heeft het termijn latan verlopen en heeft zich niets meer laten horen, niet alleen naar mij toe en ook naar de klachtencommissie van de Consumentenbond. Het gedrag van de apotheker is zéér onfatsoenlijk te noemen. Verdere stappen naar de apotheker worden overwogen.

TiborKorzelius

Ook een klacht indienen over ?