Klacht Dienstapotheek Bollenstreek: 10 stuks Omeprazol voor € 44,86, 18 keer zo duur dan via de gewone apotheekIn de nacht

Mieke Meijers

Op 6 april jl. bij de Dienstapotheek Bollenstreek (DAB)10 stuks Omeprazol 40mg ontvangen. Vandaag de factuur ervoor: € 44,86! Voor zover op te maken uit de factuur (telefoon wordt niet opgenomen) kosten de 10 capsules € 0,35 en wordt een extra tarief van € 44,51 opgeslagen. Kan de apotheek dit tarief zelf vaststellen? De tarieven van de DAB zijn nergens terug te vinden, hun website geeft maar heel summier informatie (met opzet?). Bijv. Dienstapotheek Breda, alle tarieven op internet: avond/ weekend toeslag van € 15,90. Wat een verschil met DAB!
Ik krijg het nare gevoel dat de DAB iedereen om direct afrekenen verzoekt omdat in momenten van paniek (want dat heb je als je naar de dokterspost moet) men niet goed nadenkt over wat men betaald. Verder heeft men ook geen andere keuze en hiervan lijkt de DAB misbruik te maken. Het nare gevoel in mijn buik is bijna weer terug, zeker nadat intussen is gebleken dat de diagnose verkeerd was en dus de Omeprazol niet eens nodig waren.

Bij afname van medicijnen bij de Dienstapotheek Bollenstreek is niet duidelijk dat een dergelijke opslag wordt gevraagd. Graag zou ik willen weten hoe de apotheek deze opslag onderbouwt. Verder verwacht ik voor de in mijn ogen ongerechtvaardigde opslag buiten alle proporties restitutie.

Wij vinden dat Dienstapotheek Bollenstreek hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!