Klacht Diner-cadeau.nl: Leesbaarheid op de Diner Cadeau card

J.H. Van der Lichte

Diner Cadeau verlopen, daardoor 75 euro foetsie. Normaal verwachtingspatroon bij een cadeaukaart is geldigheid onbeperkt, dat bleek bij deze organisatie niet zo te zijn. Alleen daar kom je pas achter als je in het restaurant gaat betalen en dat dan de card verlopen blijkt te zijn. Op de plastic card staat geen aankoopdatum en in te kleine lettertjes (alleen met vergrootglas te lezen) dat de card 2 jaar geldig is na uitgifte. Navraag leerde dat je naar hun website moet gaan, daar de nummers van je card moet intikken, dan kan je zien, of een card geldig is en voor welk bedrag. Overigens keurig te woord gestaan door die organisatie, maar ze houden vast aan hun spelregels, verlopen is verlopen. Het meest nare vind ik de slechte leesbaarheid op de card.
Voor ouderen, waarbij het zicht helaas verminderd, zou de organisatie zich toch wat coulanter mogen opstellen. Daarom went ik me tot de consumentenbond om raad.

- Adviseer de organisatie het lettertype te vergroten, zodat ouderen (brildragende) ook in staat zijn de tekst goed te kunnen lezen.
- Stel voor verruiming van de spelregels, net zoals bij cadeaukaarten: Onbeperkt geldig, terslotte is het geldwaarde.
- Het wordt bijzonder op prijs gesteld als er in dit geval een compensatieregeling zou komen, die de nare smaak wegneemt van een verlopen diner cadeau card.

Wij vinden dat Diner-cadeau.nl hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

Ook een klacht indienen over Diner-cadeau.nl?