Klacht Dingjan: Dingjan heeft mijn kleding niet afdoende gereinigd, maar ik moest wel vooraf 20 euro betalen.

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 331315
Gebruiker
C. van Tilburg
Datum
1 reactie

Details

Klacht

Maandag bracht ik enkele kledingstukken met vlekken. Ze werden zonder voorbehoud in ontvangst genomen maar ik moest wel meteen betalen.
Bij het ophalen bleek dat in beide kledingstukken de vlekken nog aanwezig waren. Toen ik mijn geld terug wilde werd mij onredelijkheid verweten en ik moest maar naar Amerika emigreren ("no cure no pay") en als ze mij mijn geld teruggaven "konden ze de tent wel sluiten".
Ik zit dus nu met kleding met vlekken, maar wel 20 euro lichter.

Gewenste oplossing

Mij mijn geld teruggeven, of althans een deel daarvan.
Geboden oplossing
Dingjan heeft mijn klacht niet opgelost en ook geen financiële compensatie gegeven. Dingjan heeft geen oplossing aangeboden. Ik ga voor het stomen/vlekken verwijderen niet meer naar Dingjan.
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

1 reactie

  1. Auteur
    Dingjan
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Beste mr van Tilburg.

    Wat jammer van deze reactie.
    Vooraf betalen in een stomerij is tegenwoordig heel normaal. Als er namelijk een geschil of wat dan ook ontstaat na de reiniging kunt u namelijk altijd naar de klachtencommissie van onze branchevereniging waar wij als een van de weinigen in Leiden en omstreken lid van zijn.
    Over u vlekken: bij ons op de balie liggen onze leveringsvoorwaarden ter inzage. Buiten dit hebben wij natuurlijk wel werk aan uw kleding gehad. Er is aandacht aan uw vlekken besteedt en gereinigd. Daarna nog een keer gewassen en toen de vlekken er toen niet uit waren zijn de truien netjes geperst en op een 2 hangertjes samen ingepakt in plastic. Wij hebben dus ons uiterste best gedaan om de vlekken te verwijderen. Helaas kost dat geld.
    Ik heb ook niet gezegd dat u maar naar Amerika moest verhuizen maar wel dat wij niet volgens het principe: no cure, no pay werken.
    Maar als u bij het binnen brengen van de truien gelijk had gezegd dat u thuis er alles aan gedaan had om de vlekken zelf te verwijderen (wat ons werk moeilijker maakt) hadden wij waarschijnlijk toen al tegen u gezegd dat het bijzonder moeilijk zou gaan worden.
    Jammer dus van deze (onredelijke) klacht.
    Nog even over de kosten van het reinigen
    De kosten waren geen €20,- maar €13,50.

    Mvg Team Dingjan

Deze klacht is gesloten

Ook een klacht indienen over Dingjan?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen