Klacht Dino Breda: Ondeugdelijk product verkocht

Klachtnummer
# 102876
Gebruiker
Ricardo Franken
Datum
1 reactie

Details

De klacht

Geachte heer / mevrouw,

Op 21-02-2015 hebben wij een aquarium van het merk Superfish (showmodel zonder originele verpakking) bij u gekocht type Home 25 XL a 105 euro incl. Naast dit aquarium zijn er vissen, planten en een kleine verwarming bij gekocht. De totale besteding lag rond de 230 euro incl.

Binnen een week na aankoop bleek het aquarium lek te zijn waardoor er veel water over mijn tv meubel en vloer was gelekt. Daarop hebben wij direct alle vissen in onze grote aquarium geplaatst en het aquarium geleegd. U kunt begrijpen dat er door deze snelle maar noodzakelijke oplossing een aantal vissen het niet gered hebben.
Na controle bleek het aquarium te lekken via een scheur in het glas op de bodem.

Dit is binnen 1 week na aankoop gebeurd, en hebben het aquarium binnen 14 dagen na aankoop bij u terug gebracht.


De oplossing

In plaats van het aanbieden van een tegoedbon minimaal mijn aankoop bedrag van het aquarium plus verwarming tezamen 115 euro incl. terug te betalen aan mij.

De vissen en het ongemak met het water over mijn tv meubel en vloer zijn hier niet in meegenomen. Het zou fantastisch zijn als hier ook enig inlevingsvermogen in word getoond.

1 reactie

  1. Auteur
    Dino Breda
    Datum
    klant kwam bij ons met een scheur in bodemplaat normaal gesproken is glasbreuk niet in de garantie omdat het meestal door stoten wordt veroorzaakt. het aquarium stond reeds twee weken bij de klant binnen en is hier zonder zichtbare gebreken weg gegaan. Om de klacht toch tegemoet te komen en service te bieden kreeg hij een nieuw bakje,dat werd niet geaccepteerd ook geen tegoedbon.Als bedrijf proberen we altijd mee te denken met de klant maar het moet niet zo zijn dat alle oplossingen afgewezen worden en dat de klant zijn geld terug eist. tevens is het ook zo dat de klant ineens geen aquarium meer wilde. Mijn voorstel is om een nieuw aquarium te geven of een tegoedbon twv het aquarium.

Ook een klacht indienen over Dino Breda?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen